Alternativni pristupPoliklinika, poliklinika, Poliklinika Harni, poliklinika harni, poliklinika dr. Harni, ginekološka poliklinika, ordinacija, ginekološka ordinacija, ginekolog, dobar ginekolog, dobri ginekolozi,doktor, dobri doktori, zagreb, dubrava, polikklinika, poliklinka, poliliklinika, marni, dr. Marni, poliklinika marni, vesna, vesna harni, dr, poliklinike u zagrebu, ginekologija, spolne bolesti, adolescenti, kontracepcija, menopauza, ispadanje kose, miomi, ciste, osteoporoza, dijagnoza, ginekologija, spolne bolesti, adolescenti, kontracepcija, menopauza, ispadanje kose, miomi, ciste, osteoporoza, dijagnoza, poliklinika, ordinacija, ginekolog, klamidija, HPV, HPV infekcija, spolne infekcije, kondom, spirala, IUD, mirena, sterilizacija, ultrazvuk, PAPA, PAPA test, kolposkopija, CIN, CIN1, CIN2, CIN3, LETZ, konizacija, vrat maternice, cerviks, grlić, menstruacijski ciklus, menstruacija, oligomenoreja, polimenoreja, amenoreja, endometrioza, PMS, anovulacija, ovulacija, hitna kontracepcija, HNL, hormonsko liječenje, hormonsko nadomjesno liječenje, hormonska nadomjesna terapija, trihomonas, kandida, herpes, genitalni herpes, hepatitis B, gonoreja, gardnerela, gardnerella, bakterijska vaginoza, miomi, ciste, miom, uterus, vagina, maternica, rodnica, vulva, stidnica, ovarij, jajnik, jajnici, jajovod, saktosalpinks, sactosalpinx
Ginekologija
Brojni znanstvenici istražuju uzroke, a drugi nastoje pronaći brzu i učinkovitu pomoć za liječenje ginekoloških oboljenja. Većina njih usmjerena je na tjelesne smetnje, dok je manje učinjeno na razjašnjenju psiholoških mehanizama povezanih s ovim tegobama.

Alternativni pristup

Vezano
Vezani članci
LiječenjeLiteratura
Datum zadnje izmjene: 7. siječnja 2017.

U stimulaciji imunološkog odgovora uz pravilnu prehranu, prekid pušenja i konzumacije alkohola, značajnu ulogu igraju i redukcija stresa, pravilan raspored dnevne aktivnosti i dnevnog odmora, odnosno ugodna dnevna rutina.

Stimulacija lokalnog imunološkog odgovora rodnice postiže se regeneracijom i snaženjem prirodne vaginalne flore.

Zeleni čaj

Podaci temeljeni na istraživanju primjene ekstrakta zelenog čaja u vidu kapsula ili lokalne primjene masti ukazuju na blagotvorni učinak zelenog čaja u liječenju promjena epitela vrata maternice, te ukazuju na opravdanost primjene ekstrakta zelenog čaja u pacijentica s HPV infekcijom.

Najznačajniji sastojci zelenog čaja čija je djelotvornost istraživana u liječenju kronične upale vrata maternice te različitih stupnjeva cervikalne displazije od CIN1 do CIN3 su polifenon E i epigalocatehin-3-galat (EGCG), tvari nazvane skupnim imenom katehini.

Katehini su moćni antioksidansi, čiji su antiviralni učinak potvrdila brojna istraživanja.

U spomenutom istraživanju primjenjivani su polifenon E i EGCG tijekom 8-12 tjedana, a 69% pacijentica je izliječeno. Najbolji rezultati postignuti su istodobnom primjenom kapsula u dozi od 200 mg polifenona E ili EGCG i lokalnom primjenom masti.

POJAM I DEFINICIJA

LIJEČENJE

PREHRANA

NADOPUNE
PREHRANI

ALTERNATIVNI
PRISTUP

Zeleni čaj posjeduje i druge povoljne učinke, prije svega antioksidativni učinak (smanjuje razinu nitrozamina) i učinak na smanjenje razine kolesterola u krvi, kao i sporiju apsorpciju ugljikohidrata čime sprječavaju nagli skok inzulina što pomaže u regulaciji razine šećera u krvi.

Redovito konzumiranje zelenog čaja smanjuje pojavnost raka usne šupljine, jednjaka, želuca, debelog crijeva, dojke, prostate i mokraćnog mjehura.

Preporuka za konzumiranje zelenog čaja je dvije do tri šalice čaja bez kofeina ili 300 – 400 mg ekstrakta zelenog čaja (dvije do tri tablete) dnevno.

Biljni vagitoriji

Preporuke fitoaromaterapeuta obuhvaćaju biljne vagitorije s eteričkim i baznim uljima iz čajevca, ravensare, niaulija, eukaliptusa polibrakteje i klinčićevca.

Aktivni sastojci ovih vagitorija su monoterpenski alkoholi, oksidi, fenilpropanski fenoli i ketoni kriptina, a njihovo sinergijsko djelovanje omogućuje primjenu ovih vagitorija protiv mnogih vrsta DNA i RNA virusa, posebice protiv brojnih sojeva humanog papiloma virusa, herpesa simpleksa, različitih patogenih bakterija i gljivica.

Cjelokupna doza koncentrirana je lokalno uz slabu sistemnu apsorpciju, a ovi preparati nemaju učinak na normalnu vaginalnu floru.

Antivirusna koncentracija održava se najmanje 12 sati nakon primjene.

Prva objavljena istraživanja u liječenju HPV infekcije s biljnim vagitorijima koje su sadržavale aloju veru i propolis datiraju iz 2006. godine.

Istodobna primjena biljnih vagitorija i interferona je tri mjeseca nakon završetka terapije bila učinkovita kod 71% ispitanica kod kojih je HPV test bio nakon liječenja negativan. Šest mjeseci po završetku terapije HPV test bio je negativan kod svih 35 ispitanica.

Ovisno o preporuci, biljni vagitoriji koriste se jedan navečer ili jedan ujutro a drugi navečer, a vrijeme terapije traje 1 – 3 ciklusa. Tijekom terapije može se javiti osjećaj vrlo slabog hlađenja ili peckanja u rodnici, koji brzo nestaje.

Stolisnik - Achillea millefolium

Stolisnik (hajdučka trava, kunica) je višegodišnja ljekovita biljka koja u izobilju raste po livadama, pašnjacima, uz puteve i na rubovima polja.

Pučka medicina svrstava stolisnik u najdjelotvornije biljke protiv ženskih tegoba, upale jajnika, neredovitih menstruacija, kod mioma, u menopauzi i kod raka maternice.

Stolisnik djeluje kao baktericid, antimikrobno i antifungalno, sprječava upalu, nadimanje, stimulira probavu i uklanja grčeve. Primjenjuje se i kod bolova u leđima, reumatskih bolova, jetrenih smetnji i želučanih grčeva.

Istraživanje japanskih autora ukazuje na antitumorsko djelovanje pripravaka stolisnika. Čaj od stolisnika priprema se od vrhom napunjene čajne žličice stolisnika na ¼ litre vode, dok se za sjedeću kupku namače 100 g cijele biljke tijekom noći u hladnoj vodi, a slijedeći dan se otopina zagrije do ključanja, te procijeđena ulije u vodu za kupanje.

Neven - Calendula officinalis

Neven je lijepa i ukrasna biljka koja raste u vrtovima ili kada podivlja na sunčanim strminama.

Cvjetovi nevena obojeni su sjajnom žuto-crvenom ili narančastom bojom uslijed visokog sadržaja karotenoida, koji pripadaju skupini elemenata vitamina A. U pučkoj medicini skupljaju se ne samo cvjetovi, već i stabljika i listovi.

Ljekoviti neven poboljšava cirkulaciju i pospješuje cijeljenje rana. Opisan je lokalni protuupalni učinak kod upale sluznica, pa se čaj preporučuje kod virusnih oboljenja i različitih bakterijskih infekcija, kod oboljenje želuca i crijevnog sustava, upale debelog crijeva, u liječenju zarazne žutice i oboljenja jetara.

Vanjska primjena obloga, masti ili kreme ima ljekoviti učinak kod posjekotina, nagnječenja i opeklina.

Sjedeće kupke pripremaju se od dvije pregršti svježeg ili 100 g suhog bilja za jednu sjedeću kupku. Za vanjsko pranje se velika žlica bilja prelije s ½ litre vruće vode. Čaj se priprema tako da se vrhom napunjena čajna žličica nevena prelije s ¼ litre vruće vode.

Mliječno kisele bakterije – probiotici

Mliječno kisele bakterije ili probiotici živi su mikroorganizmi koji mijenjaju sastav i metaboličku aktivnost crijevne mikroflore ili utječu na imunološki sustav što djeluje povoljna na zdravlje. Najvažniji probiotici su katobacilus acidofilus, popularni “acidofil” i bifidobakterijum.

Njihov rast i aktivnost pospješuju prebiotici, neprobavljiva vlakna topiva u vodi porijeklom i bljnih namirnica, koje probiotici koriste za hranu. Najvažniji prebiotik je inulin.

Mliječno kisele bakterije pomažu uspostavljanju ravnoteže između “dobrih” i “loših” bakterija u crijevima, čiji odnos remete različite bolesti, stres, uporaba antibiotika i drugih lijekova te alkohola, izlaganje toksinima, ali i sam proces starenja.

Prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije probiotici imaju povoljan učinak kod proljeva, zatvora, iritabilnog kolona, alergija, intolerancije laktoze, karcinoma, različitih infekcija kao i u stanjima smanjene imunološke reaktivnosti.

Kolonizacija laktobacila u vagini i urogenitalnom traktu temeljni je čimbenik i prva obrambena linija u borbi protiv različitih infekcija.

Premda mliječno kisele bakterije ne utječu na ekspresiju viralnih onkogena E6-E7 humanog papiloma virusa, održavanje niskog vaginalno pH, kao i sprječavanje naseljavanja vagine drugim bakterijama od izuzetnog je značaja u borbi organizma protiv HPV infekcije.

Laktobacili ostvaruju svoj zaštitni učinak nizom mehanizama od kojih su najznačajniji natjecanje s patogenim bakterijama za receptore, nemogućnost adherencije patogena i tvorba antimikrobnih tvari: mliječne i octene kiseline, presudnih u osiguravanju niskog vaginalnog pH u kiselom području, vodikovog peroksida, diacetila i bakteriocina: laktacida, acidofilucina, akidocina i acidofilina, tako da mikroflora rodnice u kojoj prevladavju laktobacili u mnogome smanjuje rizik nastanka karcinoma cerviksa.

Mliječno kisele bakterije primjenjuju se peroralno u vidu kapsula, praha, tableta i u tekućem obliku kao mliječno kiseli napici tipa jogurta, kao i lokalno u vidu vaginalnih supozitorija.

U potpomaganju organizma u borbi protiv HPV infekcije posebice njenog kroničnog oblika, integralna medicina preporučuje mnogobrojne komplementarne i alternativne mjere.

Dosadašnja iskustva ukazuju da bi od značajne koristi mogle biti slijedeće promjene:
  • Redukcija stresa, prestanak pušenja, zaštićeni spolni odnos i prestanak uporabe oralne kontracepcije.
  • Zdrava i uravnotežena prehrana, upotpunjena dovoljnim unosom mliječno kiselih bakterija.
  • Antioksidansi: ukoliko niste sigurni da prehranom unosite dovoljno antioksidantnih tvari, potrebno je uzimati njihov nadomjestak. Preporučene dnevne doze kod HPV infekcije su: ß-karoten 30 mg ili 50,000 IU/dan, likopen 5-7 mg/dan, vitamin C 1-2 g/dan; vitamin E 400 IU/dan i folna kiselina 5 mg/dan tijekom tri mjeseca.
  • Nadopune prehrani: aloja vera i/ili noni.
  • Pijte zeleni čaj!
  • Biljne vagitorije s eteričkim uljima aloe vera, australskim čajevcem, ravensarom i niaulijem.
  • Sjedeće kupke u otopini nevena i stolisnika.

Literatura