Pretilost i trudnoćaPretilost i trudnoća. Kod pretilosti u trudnoći je povećana učestalost visokog krvnog tlaka, preeklampsije/eklampsije, gestacijskog dijabetesa, gastroezofagealne refluksne bolesti, zastoja u rastu ploda, nedostatne funkcije posteljice, produljenog trajanja porođaja, prenošenja, carskog reza i poslijeporođajnih komplikacija poput krvarenja, infekcija i smetnji dojenja. Pretilost u trudnoći otežava ultrazvučni pregled, češći su defekti neuralne cijevi, kao i druge anomalije, te neonatalne komplikacije.
Trudnoća
U slučaju oplodnje, mijenjaju se osjećaji žene, ona priprema gnjezdašce za dijete, u kojem sve mora biti na svom mjestu.

Pretilost i trudnoća

Vezano
Tema
Trudnoća
Vezani članci
Datum zadnje izmjene: 8. siječnja 2017.

Pretilost..

suvišak je masnog tkiva u tijelu. U većini slučajeva nastaje zbog kroničnog prejedanja uz smanjenu tjelesnu aktivnost i genetsku sklonost.

Pretilost nastaje i kao posljedica određenih bolesti poput smanjene funkcije štitnjače (smanjenje metabolizma i do 30%), Cushingovog sindroma (povećane vrijednosti kortizola-hormona nadbubrežne žlijezde) i oštećenja hipotalamusa, potom uslijed uzimanja nekih lijekova (antidepresivi, neuroleptici, litij, glukokortikoidi) te uz određene prirođene sindrome (primjerice Prader-Williev i Laurence-Moon-Biedlov sindrom).

Osoba je pretila ako je indeks tjelesne mase (Body Mass Indeks, BMI) veći ili jednak od 30 kg/m².

Razlikuju se androgena ili muška pretilost (nakupljanje masnog tkiva u području prsnog koša, ramena i gornjeg dijela trbuha) i ginoidna ili ženska pretilost (nakupljanje masnog tkiva u području stražnjice, bokova i trbuha ispod pupka).

Pretilost dovodi do hipertenzije, kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa melitusa, kolelitijaze, raka (debelo crijevo, prostata, dojka, maternica), psiholoških poremećaja, masne promjene jetre, otežanog disanja i apneje u snu, gihta, duboke venske tromboze, poremećaja rada štitnjače i nadbubrežne žlijezde, poremećaja sustava za pokretanje…

HIPOTIREOZA I
TRUDNOĆA

PRETILOST I
TRUDNOĆA

Pretilost u žena..

dovodi do poremećaja menstruacijskog ciklusa i neplodnosti, povezana je sa sindromom policističnih jajnika, poremećajem dlakavosti, suviškom muških spolnih hormona, povećava učestalosti raka tijela maternice, dojke i jajnika.

U trudnoći je povećana učestalost visokog krvnog tlaka, preeklampsije/eklampsije, gestacijskog dijabetesa, gastroezofagealne refluksne bolesti, zastoja u rastu ploda, nedostatne funkcije posteljice, produljenog trajanja porođaja, prenošenja, carskog reza i poslijeporođajnih komplikacija poput krvarenja, infekcija i smetnji dojenja.

Pretilost otežava ultrazvučni pregled tijekom trudnoće, češći su defekti neuralne cijevi, kao i druge anomalije, te neonatalne komplikacije.

Dijagnoza pretilosti ..

postavlja se određivanjem indeksa tjelesne mase (BMI) koji se računa kao omjer tjelesne mase izražen u kilogramima i visine u centimetrima kvadratnim, te određivanjem opsega struka (normalno manji od 80 cm) i odnosa opsega struka i bokova (normalno manji od 0.85).

Tradicionalno se idealna tjelesna težina računa tako da se od visine u centimetrima iznad 100 odbije 10%. U okviru osnovne obrade izmjeriti treba i krvni tlak, razinu glukoze u krvi natašte i razinu lipida.

Terapija ..

dijeta (smanjiti unos-povećati potrošnju energije), tjelovježba, psihoterapija pojedinačno i u grupi, promjena ponašanja, lijekovi, kirurški zahvat.

Liječenje pretilosti je teško i dugotrajno, a uspjeh često nezadovoljavajući.

Iznimno je važno u žena naglasiti potrebu kontrole tjelesne težine u trudnoći i redovitih opstetričkih kontrola na kojima se svaki puta mjeri težina i njezin prirast u odnosu na početnu vrijednost.

Počesto se događa da ženama nakon trudnoće ostane suvišak kilograma s kojim onda ulaze u novu trudnoću.

The Merck Manual, Williams Obstetrics, Pedijatrija, Porodništvo, Medscape, Interna medicina

KRVNE I
KRVOŽILNE BOLESTI