Datum zadnje izmjene: 19. 01. 2020.

Žene koje su cijepljenje bivalentnim HPV16/18 cjepivom imaju niže stope vulvarne HPV infekcije, rezultati su istraživanja pod nazivom 'Costa Rica Trial'

"Dobro je poznato da bivalentano HPV cjepivo 'Cervarix' štiti od HPV16/18 infekcija vrata maternice," navela je dr. Krystle A. Lang Kuhs iz National Cancer Institute u Bethesdi, Maryland. "Novije studije su pokazale zaštitu i na drugim anatomskim mjestima u tijelu gdje HPV uzrokuje rak, uključujući i regije anusa i usne šupljine. U aktualnom izvješću, praćena je zaštita od HPV16/18 infekcije na stidnici, što pak može smanjiti učestalost raka vulve u cijepljenoj populaciji. "

"I dok je karcinom vulve izuzetno rijetka bolest, oko 40% karcinoma vulve diljem svijeta nastane zbog HPV16/18 infekcije", rekla je dr. Kuhs. Djelotvornost HPV cjepivo protiv HPV16/18 infekcije na vulvi nije do sada prijavljena, kažu autori.

Tijekom posljednje godine testiranja u Costa Rica studiji, dr. Kuhs i kolege su prikupili uzorke iz vulve 508 žena procijepljenih HPV cjepivom i 536 kontrolnih ispitanica. Učinkovitost cjepiva na vulvi iznosila je 54,1%, u usporedbi s 45,8% na vratu maternice, izvijestili su autori u internetskom izdanju časopisa 'The Journal of Infectious Diseases'.

U kontrolnoj skupini, ukupna prevalencija bilo kojeg tipa HPV infekcije na vulvi bila je 29,5% (16,8% za kancerogene tipova HPV-a, i 17,2% za nekancerogene tipove HPV-a). Najčešće kancerogeni HPV tipovi su bili HPV52 (3,4%), HPV56 (3,4%), a HPV 16 (3,0%).

Sveukupna učestalost bilo kojeg tipa HPV u cerviksu (34,1%) je bila slična onome kod vulve (22,2% kancerogeni tipovi i 17,7% nekancerogeni tipova HPV).

Rizik od HPV infekcije vulve u kontrolnoj skupini bio je značajno povezan sa starijom životnom dobi, ledičnim bračnim statusom, i većim brojem seksualnih partnera. Rizični čimbenici bili su slični za HPV infekcije vrata maternice.

"Tijekom četiri godine praćenja, žena koje su primile bivalentno HPV cjepivo imale su manju vjerojatnost nastanka HPV16/18 infekcije na vulvi u odnosu na necijepljene žene, a zaštita je bila slična razini zaštite promatrane HPV16/18 infekcije vrata maternice," rekla je dr. Kuhs.

"Cjepivo je najučinkovitije prije izlaganja virusu," dodala je. "Zbog toga, liječnici trebaju nastaviti poticati HPV cijepljenje kako za djevojčice tako i za dječake prije početka spolne aktivnosti, posebno u preporučenoj dobi od 11 do 12 godine."

Dr. Julia Brotherton, Medicinski direktor Nacionalnog Registra programa HPV cijepljenja u East Melbourne, Victoria, Australia, složila se s navedenim. Ona je izjavila, "HPV cjepivo pružaju učinkovitu zaštitu od dvaju tipova HPV virusa koji su glavni uzroci genitalnog raka. Cijepljenje svoje kćeri ili sina u ranoj adolescenciji je najbolji način da joj se ili mu se pruži zaštita od karcinoma koje uzrokuje virus. "

Dr. Xavier Bosch iz Onkološkog instituta u Barceloni, priznati autor iz područja HPV infekcije i HPV cjepiva, izjavio je kako ovi rezultati ohrabruju i potiču muško cijepljenje, jer muškarci "trenutno doživljavaju značajan porast stope incidencije orofaringealnog raka."

Dr. Colleen K. Stockdale sa Sveučilišta u Teksasu, San Antonio, navodi da HPV16/18 cjepivo štiti od HPV infekcije ovim tipovima, ali da se time "ne može spriječiti infekcija s drugim visoko rizičnih tipovima HPV-a, i zato treba nastaviti rutinski probir raka vrata maternice, kao i periodične evaluacije kojima se isključuje lezije."

Rezultati istraživanja također prijavljeni su za usmeno izlaganje na 29. Međunarodnoj konferenciji papiloma virusa, 20.-25. kolovoza 2014., u Seattleu, Washingtonu.

SOURCE: http://bit.ly/1p7DCAT
J Infect Dis 2014.