Datum zadnje izmjene: 19. 01. 2020.

Trudnice s prirođenim srčanim bolestima češće imaju carski rez unatoč tome što je vrlo nizak rizik od nepravilnog srčanog ritma ili drugih srčanih komplikacija tijekom poroda.

Aktualna istraživanja prikazana na znanstvneom sastanku Američkog kardiološkog društva prošli mjesec, kardiolog Robert M. Hayward, MD, specijalist za srčanu elektrofiziologiju sa Sveučilišta Kalifornija u San Franciscu, rekao je da ove žene po pravilu ostaju i duže u bolnici nakon poroda.

"Drago nam je da nije pronađen tako veliki rizik od komplikacija kao što se očekuje u žene s nasljednom bolesti srca", rekao je Hayward u priopćenju. "Iako ne znamo zašto ove žene ostaju duže u bolnici, moguće je da ih njihovi porodničari zadržavaju radi dodatnog promatranja."

Za potrebe studije, istraživači su pročešljali medicinsku dokumentaciju više od 2,7 milijuna žena koje su rodile u Kaliforniji. Među ovim rodiljama, 3,218 žena su imale jednostavne prirođene srčane bolesti i 248 žena su imale kompleksne prirođene bolesti srca, definirane stanjima kada je bolest bila naprednija i vjerojatno opravdano kirurško liječenje tijekom ranog djetinjstva.

Gotovo polovica (47%) od žena s kompleksnim prirođenim bolestima srca, a 40% onih s jednostavnim prirođenim bolestima srca, imale su carski rez. Za usporedbu, 33% žena bez prirođenih srčanih bolesti su imale carski rez.

U prosjeku, žene s kompleksnim prirođenim bolestima srca ostale su u bolnici 5 dana, dok su one s jednostavnim srčanim manama ostale 3,4 dana. Žene bez prirođene bolesti srca su otpuštene za 2,5 dana.

Unatoč velikoj preglednoj studiji, Hayward je upozorio da je istraživanje presjek zabrinutosti za žene s nasljednom bolesti srca za vrijeme trudnoće i ne uključuje podatke o postpartalnomm zdravlju majke.

"Podaci nam omogućuje da vidimo povezanost, ali to ne znači nikakav uzrok i učinak", rekao je Hayward. "Mi smo željeli pogledati razdoblje nakon poroda kako bi saznali je li bilo novih primitaka u bolnicu, zatajenje srca ili drugih komplikacije kako bismo bolje razumjeli zdravstvene potrebe rodilja, bolesnica s kongenitalnom bolesti srca."

On je također istaknuo da njihovo istraživanje nije promatralo zdravlje djeteta tijekom ili nakon trudnoće.

Ključne točke:

• Trudnice s prirođenim srčanim bolestima češće će imati carski rez i ostati dulje u bolnici nakon porođaja, navodi se u pregledu porođaja u Kaliforniji.
  • Rizik od komplikacija kod ovih trudnica nije tako visok kao što se očekivalo.

OB.GYN.net

Novosti - Sve