Datum zadnje izmjene: 12. 04. 2024.

Iako hormonalne promjene nakon menopauze proizvode slične simptome kod mnogih žena, kulturalne razlike mogu utjecati na to kako ljudi proživljavaju ovu fazu života, pokazuje nova studija. Istraživači su pregledali rezultate iz online ankete od 8,200 starijih muškaraca i žena u Sjevernoj Americi i Europi o tome kako menopauza utječe na njihov seksualni život i odnose te su pronađeni slični odgovori u različitim zemljama. No, intenzitet tipičnih simptoma kao što su suhoća rodnice, valunzi i debljanje variraju po nacionalnosti.

"U društvima u kojima se starost više štuje i gdje je starija žena mudrija i bolja žena, simptomi menopauze su znatno manje izraženi", rekla je vodeća autorica studije Dr. Mary Jane Minkin, profesor opstetricije, ginekologije i reproduktivnog zdravlja u Yale Medical School. "Gdje se starost ne uvažava, mnoge žene poistovjećuju menopauzu sa starošću pa simptomi mogu biti daleko više poražavajući." Minkin i kolege su usredotočili svoju analizu na žene u postmenopauzi u dobi od 55 do 65 godina i muškarce koji su u u vezama sa ženama te starosti u Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi, Švedskoj, Danskoj, Finskoj, Norveškoj, Francuskoj i Italiji.

Istraživanje je prvenstveno dizajnirano za procjenu kako vaginalna atrofija, koja može uključivati suhoću, iritaciju, svrbež ili bol, utječe na odnose sudionika. No upitnik na web-u je također sadržavao i druge simptome menopauze i istraživao je li težina tih simptoma u skladu s onim što su ljudi očekivali. Možda ne iznenađuje, s obzirom na glavni cilj istraživanja, da je suhoća rodnice na vrhu pritužbi i muškaraca i žena, bez obzira na nacionalnost, izvijestili su istraživači u internetskom izdanju časopisa "Menopause". Od svih zemlja u studiji, ovaj simptom se najčešće spominje u Kanadi, gdje ga kao zabrinjavajući navode 85% žena i 81% muškaraca. Talijani su najrjeđe navodili ovaj simptom kao pritužbu, iako su se na suhoću vagine požalile 65% žena i 61% muškaraca.

Mnogi simptomi su češći kod žena iz SAD-a, Velike Britanije i Kanade, a manje uobičajeni među ženama u Švedskoj i Italiji, pokazala je studija. Američki, britanski i kanadski muškarci su, međutim, imali veću vjerojatnost da će navesti simptome kod svojih ženskih partnerica. Sveukupno, muškarci su svrstali promjene raspoloženja i vaginalnu bol tijekom spolnog odnosa među svojih top pet pritužbi vezanih uz menopauzu, dok su za žene važniji bili poremećaj sna i debljanje. Kod žena, stanovnice Danske, Švedske i Norveške, najčešće su navele da je prolaz kroz menopauzu ispao bolji nego što se očekivalo, dok su sudionice koji žive u SAD-u, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Kanadi bile sklonije navesti da je menopauza mnogo gora nego što su očekivale.

Nalazi možda ne odražavaju iskustva šire populacije, jer je istraživanje osmišljeno da obuhvaća samo žene s vaginalnom boli i muškarce koji su imali ta iskustva sa svojim partnericama. Čak i tada su kulturalne razlike naglasile kako regionalne razlike u prehrani, tjelesnoj aktivnosti, stavovima prema starenju i očekivanja oko menopauze mogu utjecati kako ljudi doživljavaju simptome. "Ako su simptomi menopauze isključivo posljedica hormonalnih promjena onda bi menopauzalna iskustva trebala biti više homogena," rekla je putem dr. Sandra Thompson, profesor epidemiologije na Sveučilištu Zapadne Australije.

Simptomi izravno povezani sa smanjenjem estrogena su valunzi, noćno znojenje, suhoća rodnice i nesanica, rekla je Thompson koja nije bila uključena u studiju. Ne čudi je da su to najčešće pritužbe u studiji, bez obzira na nacionalnost. Kultura dolazi do izražaja kada žene ocijenjuju ozbiljnost simptoma, izjavila je. "Društveni kontekst u kojem žena živi je važan za njezino razumijevanje i iskustvo perimenopauze", rekla je Thompson. "Kada se gledaju različite zemlje, varijacije u doživljavanju simptoma se mogu pripisati razlikama kulturalnih očekivanja o menopauzi, kulturalnom utjecaju uloge u obitelji i socioekonomskom statusu."

IZVOR: http://bit.ly/1M8qDsJ
Menopause 2015.