Datum zadnje izmjene: 16. 01. 2020.

Steroidi i hidroksiklorokin ostaju najčešće propisane opcije u liječenju trudnica s reumatološkim bolestima, navodi se u studiji koja je istraživala obrazac propisivanja u skupini žena s dijagnosticiranim sistemskim eritemskim lupusom, reumatoidnim artritisom, psorijatičnim artritisom, ankilozantnim spondilitisom.

Vodeći istražitelj Dr. Rishi J. Desai iz Klinike za ženske bolesti u Brighamu i Medicinskog fakulteta Harvard u Bostonu, i njegovi kolege otkrili su da je uporaba bioloških agenasa tijekom trudnoće, iako još uvijek niska, porasla za 2,645 žena iz svih krajeva SAD-a pokrivenih privatnim osiguranjem ili Medicaid osiguranjem između 2001. i 2012. Istražitelji su istraživali broj izdanih recepata za steroide, ne-biološke agense koji modificiraju bolest i biološke agense.

Sve žene u studiji su imale živorođenu djecu. Dr Desai i njegovi kolege pogledali su recepte za pojedine agense ispunjene u razdoblju od 3 mjeseca prije svake trudnoće i tijekom trudnoće (Arthritis Rheumatol. 2015 Nov 25. doi: 10.1002/art.39521).

Gotovo dvije trećine žena s psorijatičnim artritisom ili ankilozantnim spondilitisom dobile su popunjene recepte za imunomodulacijske lijekove tijekom trudnoće, u odnosu na samo 26% trudnica s lupusom i 34,5% trudnica s reumatoidnim artritisom.

U skupini kao cjelini, steroidi i hidroksiklorokin su najčešće korišteni agensi u trudnoći (48,4% i 27,1%). Uporaba steroida tijekom trudnoće smanjivala se s vremenom, s 54,4/100 poroda na 42,4 između 2001. i 2012. godine, dok se stopa uporabe bioloških agenasa povećala s 5,1/100 na 16,6 (p manje od .001 i za oba trenda).

"Više komparativnih istraživanja o sigurnosti steroida, kao i sredstava za modificiranje bolesti koja se koriste tijekom trudnoće biti će kritični za pružanje potrebnih dokaza za usmjeravanje odluke o liječenjuu budućnosti", napisali su Dr. Desai i njegovi kolege u svojoj analizi.

Rezultati također sugeriraju, napisali su istražitelji, "da se s dostupnošću nekih ohrabrujućih podataka koji ukazuju na odsutnost velikog štetnog događaja za fetus nakon biološke terapije u trudnoći, liječnici su postali mirniji uz nastavak liječenja tim sredstvima."

Korištenje sredstava potencijalno štetnih za razvoj fetusa, uključujući metotreksat, mikofenolat mofetil i leflunomid, bilo je vrlo nisko u studiji. Međutim, istraživači navode, u njihovu studiju su bile upisane samo žene s uspješnim trudnoćama, što je moglo potcijeniti uporabu nekih od tih sredstava, kako su žene koje ih koriste možda odlučile prekinuti svoje trudnoće.

Arthritis Rheumatol. 2015. doi: 10.1002/art.39521

Novosti - Sve