Datum zadnje izmjene: 07. 04. 2024.

Rizik za recidiv raka dojke se smanjuje kako se produljuje vrijeme bez znakova bolesti, navodi se u analizi velike baze podataka iz Nizozemske. Istraživanje, koje je također pokazalo da rizik recidiva znatno varira ovisno o podtipu, bi trebalo pomoći liječnicima prilikom savjetovanja žena s rakom dojke. "Rizik od lokalnog recidiva kao prvog događaja u roku od 5 godina nakon dijagnoze je bio nizak u ukupnom poretku, oko 3%. Razlikovao se ovisno o podtipu, kod ER-pozitivnih, PR-pozitivnih, HER2-negativnih raka dojke s najmanjim rizikom i trostruko-negativnih s najvećim rizikom ", rekla je Martine Moossdorff, doktor medicine, koja je trenutno doktorski kandidat na Maastricht University Medical Center, u Nizozemskoj.

Dr. Moossdorff je predstavila studiju Društvu za kiruršku onkologiju (SSO) na Simpoziju za maligna oboljenja 2016.g. "Rizik od lokalnog recidiva se smanjuje kroz vrijeme bez znakova bolesti. Sve u svemu, bio je 1%", izjavila je. Prognoza bolesnica nakon liječenja raka dojke se često se izražava kao 5-godišnja ili 10-godišnja vjerojatnost preživljavanja bez simptoma. Razne studije su pokazale da je 5-godišnja stopa lokalnog recidiva raka dojke oko 3%, ali na stopu je utjecalo je li pacijentica posjećivala kliniku iduće 2 godine nakon liječenja.

"Je li rizik za razvoj lokalnog recidiva u roku od 5 godina i dalje 3% ili se smanjuje jer se vrijeme bez znakova bolesti smatra prognostički dobrim, i to bez obzira na vrstu raka?" navela je dr Moossdorff. Da bi odgovorili na ova pitanja, istraživači su analizirali podatke žena s rakom dojke dijagnosticiranih između 2005. i 2008. godine iz Nizozemskog Registra za maligna oboljenja. Ova baza podataka sadrži sve novodijagnosticirane bolesnice sa rakom dojke u Nizozemskoj. Primarni nalaz je bio lokalni recidiv kao prvi događaj.

Od 34,453 pacijentica u analizi, više od polovice su imale pozitivne estrogenske receptore (ER +), pozitivne progesteronske receptore (PR +), HER2-negativne (HER2-) receptore u karcinomima dojke (51,6%). Sveukupno je rizik recidiva u 5 godina bio 3,0%. Rizik se mijenjao ovisno o podtipu: ER + PR +, HER2 + 2,2%; ER +, PR-, HER2-, 2,4%; ER +, HER2 +, 2,8%; ER, HER2 + 4,7%; i trostruki negativni, 6,9%. Istraživači su odabrali pacijentice koje su bile bez znakova bolesti 1, 2, 3 i 4 godine nakon dijagnoze, a zatim preračunavali rizik od recidiva. Nakon 1 godine bez znakova bolesti rizik za recidiv je pao na 2,4%. Nakon 2 godine je rizik pao na 1,6%. Daljnje smanjenje je uočeno nakon 3 godine (1,0%) i nakon 4 godine bez simptoma bolesti (0,6%).

Rizik je bio ovisan o podtipu. "Pad je zabilježen u svim podtipovima, ali je bio najizraženiji u prvih nekoliko godina kod podtipova s najvećim početnim rizikom, kod onih koji su bili ER / HER2 + i kod onih koji su bili trostruko negativni", izvijestila je dr Moossdorff. Dr. Moossdorff je rekla da se podaci mogu koristiti za savjetovanje pacijentica koje su zabrinute tijekom kontrolnih pregleda i da niske stope dovode u pitanje daljnje kontrolne preglede nakon nekoliko godina bez znakova bolesti.

Society of Surgical Oncology (SSO) 2016 Cancer Symposium.

Novosti - Sve