Datum zadnje izmjene: 16. 01. 2020.

Američka agencija za hranu i lijekove – "The Food and Drug Administration - FDA", razmatra rezultate danske studije u kojima se navodi mogućnost porasta rizika od pobačaja pri oralnoj uporabi lijeka flukonazol ("Diflucan") u trudnoći, objavljeno je u sigurnosnom FDA upozorenju.

Sadašnje upute za oralnu uporabu flukonazola navode da podatci iz studija u žena ne ukazuju na povećani rizik od komplikacija tijekom trudnoće ili abnormalnosti u razvoju bebe kada su žene koristile flukonazol u jednokratnoj dozi od 150 mg za liječenje vaginalne gljivične infekcije.

Međutim, izvješća o abnormalnostima pri rođenju u Danskoj studiji navode porast abnormalnosti pri rođenju ako su tijekom trudnoće korištene veće doze flukonazola (400-800 mg/dnevno) uzetih tijekom trudnoće u više od jedne doze. Danskom studijom su bile obuhvaćene mnoge trudnie koje su uzimale više od jedne ili dvije doze flukonazola od 150 mg.

Oralna uporaba flukonazola primjerena je u liječenju gljivičnih infekcija vaginalnog područja, usta i jednjaka. Također se može koristiti za liječenje gljivične infekcije mozga i leđne moždine.

FDA također procjenjuje dodatne podatke, te će nakon pregleda svih rezultati izdati svoje preporuke.

"Nakon završetka FDA pregleda više će se znati i o ovom istraživanju i drugim dostupnim podatcima, pa FDA savjetuje oprez prilikom propisivanje oralne terapije flukonazolom u trudnoći", navodi se u sigurnosnom upozorenju.

FDA je također napomenuo da CDC - "Centers for Disease Control and Prevention" preporučuje samo uporabu lokalnih antifungalnih lijekova za liječenje vulvovaginalnih gljivičnih infekcija u trudnoći.

FDA website

Novosti - Sve