Komorač ublažava simptome menopauze Esencijalno ulje komorača ublažuje simptome menopauze žena postmenopauzalne dobi.
Kontakt RSS
Komorač ublažava simptome menopauze

Komorač ublažava simptome menopauze

Vezano
Vezani članci
Objavljeno: 21. srpnja 2017., Datum zadnje izmjene: 15. srpnja 2017.

Esencijalno ulje komorača sigurno smanjuje simptome menopauze u žena u postmenopauzi, objavili su istraživači iz Irana.

"Komorač je fitoestrogen kojem nije posvećeno mnogo pažnje, ali ga žene u nekim državama učestalo koriste, a koristi se također i u tradicionalnoj medicini", rekao je Parvin Golzareh iz Tehran University of Medical Sciences. "Zanimljivo je da su rezultati ove studije u skladu s osobnim iskustvima nekih žena u menopauzi. "

Golzareh i kolege su izvijestili o povezanosti komorača i povećanja proizvodnje majčinog mlijeka, poboljšanju predmenstrualnih simptoma, smanjenju klimakteričnih simptoma kod muškaraca, povećanju libida i poboljšanju simptoma menopauze i seksualnim aktivnostima u žena u postmenopauzi, a pisali su u Menopause, dana 15. svibnja. No dodaju kako je malo kliničkih ispitivanja sustavno ispitivalo njegove učinke.

Autorski tim je proučavao učinke kapsuliranog esencijalnog ulja komorača na simptome menopauze u randomiziranom, trostrukom slijepom, placebom kontroliranom kliničkom pokusu na 79 žena u postmenopauzi.

Među ženama tretiranim eteričnim uljem komorača, rezultati su na skali menopauzalnih tegoba (MRS - Menopause rating scale) znatno poboljšani od 20.02 bodova na početku, do 11.20 bodova u 4. tjednu, 9.35 u 8. tjednu i 13.05 bodova u 10. tjednu. Nasuprot tome, prosječni MRS rezultati nisu se značajno promijenili kod žena u placebo skupini.

Polazne vrijednosti MRS-a nisu se razlikovali između komorača i placebo skupine na početku, ali se rezultati značajno razlikuju u 4., 8. i 10. tjednu uporabe eteričnog ulja, u korist komorača.

Uporaba komorača se može razmatrati za smanjenje simptoma menopauze u žena s niskim razinama estrogena i onih koje su doživjele ranu menopauzu ili su imale histerektomiju ili ooforektomiju", zaključuju istraživači.

"Za usporedbu između komorača i drugih fitoestrogena ili estrogena, potrebne su druge studije", rekao je Golzareh.

Dr. Taulant Muka iz Erasmus University Medical Center u Rotterdamu, koji je nedavno proučavao uporabu biljnih terapija za simptome menopauze, rekao je: "Novi dokazi pokazuju da biljne terapije s fitoestrogenskim svojstvima mogu pomoći kod menopauzalnih smetnji. Međutim, postavlja se pitanje jesu li ove biljne terapije korisne za menopauzalne žene, izbjegavajući štetne učinke estrogena, kao što su rak dojke, dijabetes i kardiovaskularne bolesti."

"Fitoestrogeni su slabi estrogeni i stoga u ovom trenutku nije jasno mogu li izazvati štetne učinke slično terapiji estrogenima u žena u postmenopauzi", rekao je. "Stoga bi buduće studije trebale ispitati postoje li štetni učinci povezani s upotrebom ovih alternativnih terapija u žena u menopauzi."

"Isto tako, tijekom aktualnog istraživanja usmjerenog na biljnu terapiju i simptome menopauze praćene su žene tek nekoliko tjedana; stoga ne znamo njihovu dugoročnu učinkovitost", objasnio je. "Potrebno je više istraživanja s duljim praćenjem pacijentica."

Dr. Muka je zaključio: "S obzirom da je dugoročna učinkovitost i sigurnost tih biljnih terapija nejasna, liječnici bi trebali promicati zdrav stil života, kao što je optimalna prehrana, prestanak pušenja, te vježbanje kao okosnica za ublažavanje nelagoda povezanih s menopauzalnim simptomima i održavanje žena zdravima na duge staze. "

SOURCE: http://bit.ly/2rsQ07k
Menopause 2017.

:: Marina Gelo, dr.med :: spec. ginekologije i opstetricije :: Poliklinika Harni ::