Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.

Žene koje uzimaju hormonsku nadomjesnu terapiju (HNT) kako bi ublažile simptome menopauze mogu imati povećani rizik od gubitka sluha, pokazalo je istraživanje. Neke prethodne studije su pokazale da sama menopauza povećava vjerojatnost da će doći do gubitka sluha, možda zbog smanjenja hormona estrogena koji cirkulira u tijelu. U takvim se okolnostima očekuje da će zamjena prirodnog estrogena hormonskom nadomjesnom terapijom zaštititi sluh.

Dugoročna studija o zdravlju

Kako bi istražili ulogu menopauze i hormonske nadomjesne terapije kao čimbenika rizika za gubitak sluha, istraživači iz Brighama i Ženske bolnice u SAD-u su analizirali podatke od 80.972 žena upisanih u dugoročno zdravstveno istraživanje. Tijekom razdoblja studije je 23% žena prijavilo gubitak sluha.

Otkrili su da je rizik od gubitka sluha kod žena koje su uzimale HNT između 5 i 9,9 godina bio 15% veći nego kod onih žena koje nisu. One koje su duže uzimale HNT su imale veći rizik od gubitka sluha. One koje su uzimale terapiju 10 ili više godina imale su 21% veći rizik od gubitka sluha. Sve u svemu, istraživači nisu pronašli nikakvu značajnu vezu između menopauze i gubitka sluha. Međutim, rizik je bio veći kod onih žena koje su imale kasniju menopauzu.

Istraživači koji stoje iza studije, objavljene u časopisu "Menopause", kažu kako je uloga spolnih hormona estrogena i progestagena kod sluha kompleksna i nije potpuno shvaćena. Također, ne mogu dokazati uzroke i posljedice zbog opservacijske prirode njihove studije.

Rizici nasuprot prednostima HNT-a

Ipak, kažu kako njihova otkrića ukazuju na to da bi se buduće stanje sluha trebalo uzeti u obzir kod žena kada se procjenjuju rizici i koristi HNT-a. Zamjena ženskih hormona s HNT-om djelotvoran je način ublažavanja simptoma menopauze koji uključuju valunge, noćno znojenje, suhoću vagine i gubitak spolne želje.

Komentirajući studiju, dr. Heather Currie, predsjednica Britanskog društva za menopauzu, je izjavila: "Ova vrsta studije se oslanja na subjektivnu procjenu žena o gubitku sluha i ne dokazuje da to HNT uzrokuje - samo da eventualno postoji veza. "Ovo ne bi trebalo prestrašiti žene i, kao što smo uvijek savjetovali, odluka o HNT bi trebala biti individualni izbor zasnovan na ravnoteži koristi i rizika".

Menopause and postmenopausal hormone therapy and risk of hearing loss, Curhan S et al, Menopause 2017.

Novosti - Sve