Trudnoća povećava rizik ponovne pojave abdominalne kileTrudnoća je povezana sa značajnim povećanjem rizika za recidiv ventralne hernije nakon operacije.
Kontakt RSS
Trudnoća povećava rizik ponovne pojave abdominalne kile

Trudnoća povećava rizik ponovne pojave abdominalne kile

Objavljeno: 13. prosinca 2017., Datum zadnje izmjene: 10. prosinca 2017.

Trudnoća je povezana sa značajnim povećanjem rizika za recidiv ventralne hernije nakon operacije, pokazuje kohortna studija koja je objavljena u "American Journal of Surgery".

Analiza podataka u registru od 3.578 danskih žena reproduktivne dobi koje su prethodno bile podvrgnute operaciji ventralne kile je pokazala da je trudnoća nakon operacije bila povezana s 56% većim rizikom od ponavljanja (95% interval pouzdanosti, 1.09-2.25, P = .016), u usporedbi sa ženama koje nisu zatrudnile.

"Iako žene reproduktivne dobi čine značajan dio bolesnika s ventralnom kilom, potrebno je odrediti vrijeme za operaciju kod pacijentica koje žele trudnoću", napisali su dr. Erling Oma i njegovi kolege iz Centra za bolesti probavnog sustava na Sveučilištu Kopenhagen.

Istaknuli su da je nekoliko studija izravno izvijestilo o stopi ponovnog recidiva trbušne kile nakon trudnoće, a rezultati koji postoje su oprečni.

Ukupna stopa ponovnog pojavljivanja ventrikularne hernije u skupini je bila 12,5%, od čega je 67,9% naknadno podvrgnuto ponovnoj operaciji. Medijan vremena od operacije kile do trudnoće je iznosio 1,1 godine, a medijan praćenja je bio 3,1 godine.

"Prema Laplaceovom zakonu, zatezanje trbušnih zidova i povećani intraabdominalni pritisak su opterećenje na operiranom mjestu ventralne kile i vjerojatno su uključeni u povezani povećani rizik od recidiva", napisali su autori. "Nadalje, dugotrajno trajanje druge faze porođaja i uporaba ručnog pritiska na trbušnu stijenku mogu povećati rizik ponovnog pojavljivanja hernije.

Autori su istaknuli da su neadekvatna fiksacija i bočno odjeljivanje mrežastog materijala bili najčešće prijavljena oštećenja koja su uključena u ponovnu pojavu ventralne kile nakon operacije. Činjenica da je većina mrežastih materijala daleko manje elastična od abdominalnog zida bi se mogla uzeti u obzir kod veze između trudnoće i recidiva.

Na temelju nalaza predložili su da se operacija umbilikalne kile odgodi do posljednje planirane trudnoće. Također su istaknuli da su potrebna dodatna istraživanja o tome kakav je prirodni tijek netretirane ventralne kile, kako reagira na trudnoću i kakav je rizik od hitne operacije tijekom trudnoće.

Am J Surg. 2017. doi: 10.1016 / j.amjsurg.2017.03.044

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni