Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.

Niskodozirana krema s estradiolom može smanjiti simptome vulvovaginalne atrofije (VVA) kod žena u postmenopauzi, prema ispitivanju faze 3 koja je objavljena u "Menopause". "Estrogenska vaginalna krema se pokazala učinkovitom u usporedbi s placebom u smanjenju težine dispareunije smanjujući vaginalni pH i poboljšavajući postotak superficijalnih stanica u vaginalnim razmazima istodobno smanjivši broj parabazalnih stanica od početnih do konačnih procjena", napisali su u svom online izvješću dr. James H. Liu, iz sveučilišne bolnice Cleveland Medicinski centar, i kolege.

Allergan, tvrtka koja je stavila na tržište kremu od 0,003% estradiola, je financirala studiju. Tvrtka također proizvodi i 0.01% estradiol vaginalnu krema, Estrace, koju je odobrila američka Uprava za hranu i lijekove za liječenje postmenopauzalne VVA. Nova studija je obuhvatila 550 seksualno aktivnih žena u postmenopauzi (srednja dob 58 godina) koje su izvijestile o dispareuniji kao najnezgodnijem simptomu VVA. Nasumično su im dodijeljeni placebo ili krema od 0,003% estradiola koje su primijenjivale svakodnevno tijekom dva tjedna, nakon čega su slijedile tri aplikacije tjedno tijekom 10 tjedana.

Dispareunija je smanjena za 1,5 boda, u odnosu na 1,2 boda s placebom. Vaginalni pH je smanjen za 1,36 u odnosu na 0,53 za placebo. Citologija je također poboljšana, sa 10,1% povećanja površinskih stanica s estradiolom i 1,4% porastom s placebom, te smanjenjem 48,5% i 14,6%, u parabazalnim stanicama. Oko polovice svake skupine je izvijestilo o jednoj ili više nuspojava nastalih liječenjem, s vulvovaginalnim gljivičnim infekcijama kao najčešće prijavljenim u skupini koja je aktivno liječena (6,9% s estradiolom naspram 3,3% kod placeba).

To je "neočekivano", ističu istraživači, a može biti posljedica smanjenja pH kod hormonalnog liječenja. Promjene u vaginalnom mikrobiomu i izravni učinci na kandidu također mogu biti razlozi, dodali su. Više od polovice žena ima simptome VVA nakon menopauze, ali samo 56% je izjavilo da su razgovarali o problemu s liječnikom. Dok se simptomi poput vrućine i noćnih znojenja tijekom vremena mogu ublažiti, simptomi VVA se ne poboljšavaju i mogu se pogoršati bez liječenja.

"Niskodozirana estradiol krema može pružiti mogućnost liječenja kod žena koje se brinu za sistemsku izloženost estrogenu ili kod onih kod kojih veće doze estrogena mogu biti kontraindicirane", zaključili su.

IZVOR: http://bit.ly/2xvw0Vl
Menopause 2017.g.