Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.

Žene u menopauzi koje prakticiraju jogu mogu imate manje simptoma kao što su noćno znojenje i valunzi od svojih vršnjakinja koji ne rade ovu vrstu tjelovježbe, navodi se u pregledu postojećih istraživanja. Istraživački tim je pregledao podatke od 1.306 žena u 13 različitih studija koje su nasumice podijelile sudionice u grupe s jogom, grupe bez ikakvih tretmana ili grupe s drugačijim tipom tretmana kao što su zdravstveno obrazovanje ili drugi oblici vježbanja. Sve žene su imale simptome menopauze na početku studija.

Joga je bila bolja od bilo kakvog liječenja kod smanjenja ukupnih simptoma menopauze, anksioznosti povezanih sa simptomima valunga i noćnim znojenjem, te suhoće i boli u vagini tijekom seksa, pokazalo je istraživanje.

„Postoje savjeti iz ranijih studija koji govore da joga može biti dobra za ublažavanje psihičkih simptoma vezanih uz menopauzu kao što su promjene raspoloženja, depresija ili problemi sa spavanjem”, rekka je glavni autor studije Holger Cramer, znanstveni direktor odjela za unutarnju i integrativne medicine na Kliniken Essen-Mitte i Sveučilište Duisburg-Essen u Njemačkoj.  "Novi podaci pokazuju da joga može učinkovito ublažiti fizičke simptome kao što su valunzi, noćno znojenje, umor ili problemi s mjehurom", izjavila je Cramer e-mailom. "To ukazuje na potencijalno blagotvoran učinak joge za sve žene sa simptomima menopauze."

Žene prolaze kroz menopauzu kada prestanu imati menstruaciju, što se obično događa u dobi od 45 i 55 godina. Tada jajnici zaustavljaju proizvodnju hormona estrogena i progesterona što tijekom godina dovodi do menopauze i, nakon toga, žene mogu imati simptome u rasponu od vaginalne suhoće do promjene raspoloženja, bolova u zglobovima i nesanice.

U sadašnjoj studiji je joga bila bolja od drugih vrsta vježbi za vazomotorne simptome kao što su valunzi i noćno znojenje. Joga je također bila bolja od zdravstvenog odgoja za sveukupne simptome menopauze. Analiza je obuhvatila četiri studije iz SAD-a, tri iz Indije, po dvije iz Brazila i Kine, i po jednu iz Njemačke i Južne Koreje. Srednja veličina grupe je bila 54 sudionica (raspon, 30 do 355). Manje studije su trajale u dužini od 4 do 16 tjedana, a žene su vježbale jogu ili obavljale druge tretmane od 1 do 14 puta tjedno.

Žene koje su provodile jogu u studijama su pokušale različite vrste joge, uključujući hatha jogu koja se fokusira na disanje i meditaciju i Iyengar jogu, koja se usredotočuje na poravnavanje tijela.

Različiti pristupi jogi koji su se koristili u različitim ispitivanjima otežavali su utvrditi koja vrsta prakse najviše može pomoći sa simptomima menopauze, napomenuli su autori u znanstvenom časopisu "Maturitas". Pa ipak, rezultati pružaju nove dokaze o potencijalu jogu za simptome menopauze, rekao je dr James Stahl od Dartmouth-Hitchcock Medical Center i Geisel Medicinski Libanonu, New Hampshire.

„Svi um-tijelo alati, joga, akupunktura, Qi Gong i meditacije vjerojatno djeluju kroz više mehanizama - preko mehanizama kako um-tijelo shvaća osjećaje i signale, kako um-tijelo reagira na te podražaje i na kraju kako pomaže posložiti ili poništiti stabilno stanje uma ", rekao je Stahl, koji nije bio uključen u studiju, putem e-pošte.

Budući da je joga fizička aktivnost relativno niskog rizika koja se može lako prilagoditi različitim razinama fizičke kondicije, žene bi trebale razmisliti o vježbanju joge za ublažavanje simptoma, rekao je dr Rachael Polis, istraživač Crozer-Keystone zdravstvenog sustava sa sjedištem u Springfield, Pennsylvania. "Joga je relativno jeftina, može se prakticirati bilo gdje i tijekom bilo kojeg doba dana", rekao je Polis, koji nije bio uključen u studiju, putem e-pošte. "Preporučujem dobro obučene instruktore koji mogu naučiti ispravno držanje tijela i predložiti izmjene kada je to potrebno." dodao je Polis. "

IZVOR: http://bit.ly/2llD5jx
Maturitas 2017.