Terapija razgovorom smanjuje probleme sa spavanjem u menopauziTerapija razgovorom je učinkovita u liječenju problema sa spavanjem u srednjovječnih žena koje imaju valunge.
Kontakt RSS
Terapija razgovorom smanjuje probleme sa spavanjem u menopauzi
Terapija razgovorom je učinkovita u liječenju problema sa spavanjem u srednjovječnih žena koje imaju valunge.

Terapija razgovorom smanjuje probleme sa spavanjem u menopauzi

Objavljeno: 13. travnja 2018., Datum zadnje izmjene: 24. travnja 2018.

Kognitivna bihevioralna terapija je učinkovita u liječenju problema sa spavanjem u srednjovječnih žena koje imaju valunge, ukazuju rezultati aktualnog istraživanja.

Kognitivna bihevioralna terapija, ili KBT, "je široko upotrebljavana, kratkoročna, problemski usmjerena bihevioralna terapija koji pomaže ljudima uočiti odnos između uvjerenja, misli i osjećaja te posljedičnim obrascima ponašanja i djelovanja", izjavila je voditeljica studije Katherine Guthrie.

"KBT za nesanicu se usredotočuje na ponašanje koje je u vezi sa spavanjem, pri čemu nadmašuje vježbu i lijekove", izjavili su Guthrie i kolege.

Problemi sa spavanjem su česti prije, za vrijeme i nakon menopauze. Čak se i žene koje nemaju konkretnu nesanicu često probude usred noći i imaju problema s ponovnim uspavljivanjem.

Kao što je objavljeno u časopisu "Sleep", istraživači su proučavali više od 500 žena u menopauzi ili u postmenopauzi, u dobi od 40 do 72 godine, u Bostonu, Indianapolisu, Oaklandu, Philadelphiji ili Seattleu. Sve žene su imale probleme sa spavanjem i valunge, a sve su sudjelovale u randomiziranim studijama u sklopu studije "Menopausal Strategies: Finding Lasting Answers to Symptoms and Health" (MsFLASH).

Sudionice su vodile dnevnike spavanja i telefonski su kontaktirale istraživače šest puta tijekom osam tjedana, primajući detaljne personalizirane savjete i alate za prilagodbu svojih navika spavanja, uključujući informacije o ispravnoj higijeni spavanja, otvorenom prozoru tijekom spavanja i kako da smanje "konstruktivnu zabrinutost" koja ih održava budnima noću, rekla je Guthrie, istraživačica Centra za istraživanje Fred Hutchinsona u Seattleu u Washingtonu.

Istraživači su usporedili različite načine liječenja, uključujući KBT, antidepresivni lijek escitalopram, aerobnu tjelovježbu, dnevne omega-3 masne kiseline, hormonsku terapiju s estradiolom i lijek venlafaksin.

Sudionice su ispunile Indeks jačine nesanice (ISI) i Pittsburgh Indeks kvalitete spavanja (PSQI) na početku i opet dva do tri mjeseca nakon KBT-a.

Oko polovice žena je imalo početne ISI rezultate od 12 ili više, na skali od 0 do 28, s višim rezultatima koji ukazuju na lošije probleme u spavanju. KBT je rezultirao najvećim smanjenjem ISI u odnosu na placebo ili kontrolnu skupinu s prosječnim smanjenjem od 5,2 boda.

Vježba i venlafaksin su smanjili ISI rezultate za oko 2 boda, dok su hormonska terapija, escitalopram i joga doveli do skromnih smanjenja bodova.

Prosječni osnovni rezultati PSQI-a su se kretali od 9,2 do 10,4, na ljestvici od 0 do 21. KBT je smanjio PSQI rezultate u prosjeku za 2,7 bodova.

Escitalopram, vježba, joga, estradiol i venlafaksin su rezultirali prosječnom padom od 1,2 do 1,6 boda, no dodatak omega-3 nije uopće poboljšao simptome nesanice.

"Ako žena ima simptome nesanice povezane s menopauzom i umjereno uznemirujuće valunge, definitivno je vrijedno isprobati tečaj KBT-a kao tretman prije nego što se pokuša s antidepresivnim lijekovima ili s niskom dozom estrogena", rekla je Guthrie.

Ovo je dobra vijest jer takva vrsta terapije ne uključuje lijekove, jeftina je i neinvazivna, izjavila je Guthrie.

IZVOR: http://bit.ly/2kphM3D
Sleep 2018.
Health (MsFLASH) studies.


:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni