Simptomi menopauze traju 10 i više godina nakon odstranjenja jajnika Žene koje se podvrgnu preventinom odstranjenju u svrhu smanjenja rizika za karcinom, mogu imati simptome menopauze 10 ili više godina nakon operacije.
Kontakt RSS
Simptomi menopauze traju 10 i više godina nakon odstranjenja jajnika

Simptomi menopauze traju 10 i više godina nakon odstranjenja jajnika

Objavljeno: 20. lipnja 2018., Datum zadnje izmjene: 9. lipnja 2018.

Žene u premenopauzi s visokim genetskim rizikom za karcinom jajnika koje se podvrgnu reduktivnoj salpingooforektomiji (RRSO) u svrhu smanjenja rizika za karcinom, mogu imati umjerene do teške simptome menopauze čak desetljeće ili više nakon operacije, navodi nizozemska studija.

U cilju poboljšanja kvalitete života tih žena, "potrebno je misliti na ove simptome i podupirati ih terapijom dugi niz godina nakon RRSO-a", savjetuju znanstvenici sa Sveučilišnog medicinskog centra Groningen i Sveučilišta u Groningenu.

Žene s BRCA1 ili 2 mutacijom imaju znatno veći rizik od razvoja raka jajnika u 70-tim godinama od opće populacije. Da bi se smanjio rizik od raka jajnika, preporučuje se ženama s BRCA1 / 2 mutacijama podvrgnuti RRSO prije menopauze - u dobi od 35 do 40 godina za BRCA1 nosioce i 40 do 45 godina za BRCA2 nosioce.

Jačina i trajanje simptoma menopauze nakon kirurški inducirane menopauze se znatno razlikuju, a literatura o prediktorima je slaba, zabilježili su u Maturitas online, 12. siječnja, Annechien Stuursma i njegovi kolege.

Istraživanje je analiziralo 199 žena koje su imale RRSO prije dobi od 52 godine. Koristili su Menopause Rating Scale (MRS) za procjenu razine psiholoških, somato-vegetativnih i urogenitalnih simptoma (bez simptoma / slabi, blagi, umjereni ili teški).

Utvrdili su da je većina žena (69%) izvijestila o umjerenim ili teškim simptomima na MRS prosječno 7,9 godina nakon RRSO. Više od polovice tih žena (57%) je imalo teške urogenitalne simptome, uključujući dizuriju, suhoću rodnice, svrbež, peckanje i dispareuniju, a oko četvrtine je izvijestilo o ozbiljnim psihološkim i / ili somato-vegetativnim simptomima. Samo psihološki simptomi su se tijekom vremena poboljšali.

Povijest karcinoma dojke je bila nezavisno povezana s umjerenim ili teškim simptomima menopauze (omjer vjerojatnosti, 3,4). Istraživači su isključili žene koje su trenutno bile liječene od raka; "Mogu se analizirati samo dugoročni učinci korištenja endokrine i kemoterapije koji nisu bili povezani s ozbiljnošću simptoma menopauze nakon RRSO", napominju.

Istraživači kažu da je udio, težina i trajanje simptoma menopauze koji se opažaju nakon kirurške menopauze "puno veći nego što je uočeno kod prirodno inducirane menopauze".

Ukratko, istraživači su zaključili da "žene koje prolaze RRSO u premenopauzi imaju visoki rizik za pojavu umjerenih ili ozbiljnih simptoma menopauze. Prije operacije bi žene trebalo informirati da posebice urogenitalni simptomi nakon RRSO mogu biti teški i dugotrajni. Potrebno je daljnje istraživanje kako bi se istražili sigurni tretmani namijenjeni ženama s ozbiljnim simptomima menopauze koje imaju kontraindikaciju za korištenje HRT-a. "

Studija nije imala specifično financiranje, a autori nisu proglasili sukob interesa.

IZVOR: http://bit.ly/2n5qzGq
Maturitas 2018

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni