Novi lijek ublažava simptome prekomjerno aktivnog mokraćnog mjehuraNovi lijek vibegron poboljšava simptome i kvalitetu života u bolesnika s prekomjerno aktivnim mokraćnim mjehurom.
Kontakt RSS
Novi lijek ublažava simptome prekomjerno aktivnog mokraćnog mjehura

Novi lijek ublažava simptome prekomjerno aktivnog mokraćnog mjehura

Objavljeno: 7. svibnja 2018.

Selektivni agonist beta3-adrenoreceptora vibegron poboljšava simptome i kvalitetu života u bolesnika s prekomjerno aktivnim mokraćnim mjehurom (OAB), izvijestili su istraživači iz Japana.

U ranijoj fazi 2b randomiziranog ispitivanja s placebom i tolterodinom, vibegron je bio učinkovit i dobro podnošljiv kod ukupno 1.395 bolesnika s OAB.

Dr. Masaki Yoshida iz Nacionalnog centra za gerijatriju i gerontologiju u Obu i kolege su proučavali sigurnost i djelotvornost oralne primjene vibegrona 50 mg i 100 mg u ispitivanju faze od 12 tjedana u odnosu na antikolinergijski imidafenacin ili placebo kod 1.224 japanskih bolesnika s OAB (srednja dob, 59, 90% žena).

Obje doze vibegrona su značajno poboljšale primarnu krajnju točku, mokrenje po danu, u usporedbi s placebom (srednje smanjenje od 2,08 dnevno s vibegron 50 mg i 2,03 dnevno uz vibegron 100 mg, nasuprot 1,21 dnevno s placebom), izvjestili su u "European Urology".

Vibegron je u jednoj dozi, u usporedbi s placebom, također značajno smanjio dnevne urgentne epizode, epizodeurgentne inkontinencije, epizode inkontinencije i epizode nikturije i povećano volumen po mokrenju.

Pored toga, vibegron liječenje dovelo je do značajnih poboljšanja u kvaliteti života, a više od 90% pacijenata izrazilo je zadovoljstvo svojim liječenjem.

Istraživači nisu statistički uspoređivali rezultate učinkovitosti između vibegrona i imidafenakina.

Ukupna učestalost bilo koje nuspojave nastale liječenjem (TEAE) je bila slična među randomiziranim skupinama, a sve TEAE u vibegron grupama su bile blage ili umjerene u intenzitetu.
"Ova randomizirana studija je pokazala da je vibegron klinički koristan za liječenje bolesnika s OAB", zaključuju istraživači. "Razdoblje liječenja od 12 tjedana je bilo prekratko kako bi se procijenili učinci vibegrona u stvarnom svijetu jer se vibegron može koristiti dulje od 12 tjedana".

IZVOR: http://bit.ly/2GEfKSW
Eur Urol 2018.

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni