Klamidijska infekcija udvostručuje rizik za rak jajnikaDva su neovisna istraživanja pokazala dvostruko veći rizik za karcinom jajnika u žena koje su prethodno imale klamidijsku infekciju.
Kontakt RSS
Klamidijska infekcija udvostručuje rizik za rak jajnika

Klamidijska infekcija udvostručuje rizik za rak jajnika

Objavljeno: 9. srpnja 2018., Datum zadnje izmjene: 9. lipnja 2018.

U dvije nezavisne populacije s prethodnom klamidijskom infekcijom se pojavio dvostruko veći rizik za karcinom jajnika, prema podacima prezentiranim na godišnjem sastanku 2018.g. Američkog društva za istraživanje raka (AACR).

Predavači dr. sc. Britton Trabert i dr. Earl Stadtman, istraživači u Odjelu za epidemiologiju i genetiku malignih oboljenja na National Cancer Institute, su objasnili da bolest zdjelične upale (PID) uzrokovana bakterijom koja utječe na maternicu, jajovode i jajnike povećava rizik za rak jajnika. Klamidija je vodeći uzrok PID-a u zapadnom svijetu.

Klamidijska infekcija se teže dijagnosticira jer je često asimptomatska, a utvrđivanje PID-a u epidemiološkim studijama je izazovno zbog pogrešne klasifikacije ili ne-notificiranja, primijetio je Trabert.

Tim je koristio serološki marker za infekciju klamidije - antitijela protiv Pgp3, što je zlatni standard za identifikaciju bivše i aktualne infekcije klamidije.

Izvjestili su da su u case-control studiji provedenoj u Poljskoj, koja je uključila 278 pacijentica s rakom jajnika i 556 kontrolnih osoba, pacijentice s antitijelima protiv Pgp3 imale 63% povećan rizik od raka jajnika (omjer vjerojatnosti - OR: 1.63). Kada je pozitivan rezultat definiran na višem titru, rizik za rak jajnika se udvostručio (OR: 2.00).

Trabert i njeni kolege su potvrdili ove rezultate u case-control studiji „Prostate, Lung, Colorectal, and Ovarian (PLCO) Cancer Screening Trial“ koja je uključila 160 žena koje su na kraju razvile rak jajnika i 159 kontrolnih osoba. U studiji PLCO bolesnice s antitijelima protiv Pgp3 su imale 43% povećani rizik za rak jajnika (OR: 1,43). Opet, na višem i strožem graničnom pragu, rizik od raka jajnika je bio više nego udvostručen (OR: 2.25).

U obje studije, poljskoj i PLCO, markeri drugih infekcija nisu bili povezani s povećanim rizikom za rak jajnika. Istraživači su testirali markere za Mycoplasmu genitalium, herpes simplex virus 2, humani papilomavirus, poliomavirus, hepatitis B, hepatitis C, Epstein-Barr virus i citomegalovirus.

"Činjenica da nema veza s protutijelima protiv drugih infekcija podupire specifičnost povezanosti klamidijske infekcije s rakom jajnika", rekla je Trabert.

Istaknula je da je ograničenje studije bilo da testovi koji su korišteni nisu mogli pouzdano testirati antitijela na Neisseriu gonorrhoeae, još jedan poznati uzrok PID-a.

Dr. Elaine Mardis, koja je bila komoderator i programski predsjedatelj godišnjeg sastanka AACR-a 2018. godine i ko-izvršni direktor Instituta za genomsku medicinu na Nationwide Children's Hospital u Columbusu u državi Ohio, je izjavila: "Rak jajnika se obično dijagnosticira u kasnom stadiju, kada je prognoza loša. U ovoj studiji je otkrivanje uobičajenog uzročnika spolno prenosivih bolesti – klamidije - bila važna točka istraživanja jer je [klamidijska infekcija] asimptomatska i teško je dijagnosticirati. "

Također je istaknula važnost korištenja poljske i PLCO studije jer su kroz njih istraživači mogli dobiti dovoljan broj uzoraka iz različitih dijelova svijeta.

Međutim, rezultati trenutno nemaju praktičnih primjena. Trabert je za Medscape Medical News izjavila: "Na temelju naše studije ne možemo preporučiti probir na markere klamidije za rano otkrivanje raka jajnika. "

"Replikacija naših rezultata je neophodna", rekla je. "Nakon što se rezultati repliciraju, potrebno je provesti dodatne studije kako bismo procijenili može li se karcinom jajnika smanjiti liječenjem klamidijskih infekcija i / ili PID-a", dodala je.

Trabert je također napomenula da će buduće studije odrediti hoće li liječenje klamidije i PID-a smanjiti rizik od raka jajnika.

Američka udruga za istraživanje malignih oboljenja (AACR), 2018.g. Godišnja skupština. Sažetak 4942

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni