Datum zadnje izmjene: 15. 11. 2023.

U dvije nezavisne populacije s prethodnom klamidijskom infekcijom se pojavio dvostruko veći rizik za karcinom jajnika, prema podacima prezentiranim na godišnjem sastanku 2018.g. Američkog društva za istraživanje raka / AACR.  Predavači dr. sc. Britton Trabert i dr. Earl Stadtman, istraživači u Odjelu za epidemiologiju i genetiku malignih oboljenja na National Cancer Institute, su objasnili da bolest zdjelične upale (PID) uzrokovana bakterijom koja utječe na maternicu, jajovode i jajnike povećava rizik za rak jajnika. Klamidija je vodeći uzrok PID-a u zapadnom svijetu.

Klamidijska infekcija se teže dijagnosticira jer je često asimptomatska, a utvrđivanje PID-a u epidemiološkim studijama je izazovno zbog pogrešne klasifikacije ili ne-notificiranja, primijetio je Trabert. Tim je koristio serološki marker za infekciju klamidije - antitijela protiv Pgp3, što je zlatni standard za identifikaciju bivše i aktualne infekcije klamidije. Izvjestili su da su u case-control studiji provedenoj u Poljskoj, koja je uključila 278 pacijentica s rakom jajnika i 556 kontrolnih osoba, pacijentice s antitijelima protiv Pgp3 imale 63% povećan rizik od raka jajnika. Kada je pozitivan rezultat definiran na višem titru, rizik za rak jajnika se udvostručio.

Trabert i njeni kolege su potvrdili ove rezultate u case-control studiji Prostate, Lung, Colorectal, and Ovarian (PLCO) Cancer Screening Trial koja je uključila 160 žena koje su na kraju razvile rak jajnika i 159 kontrolnih osoba. U studiji PLCO bolesnice s antitijelima protiv Pgp3 su imale 43% povećani rizik za rak jajnika. Opet, na višem i strožem graničnom pragu, rizik od raka jajnika je bio više nego udvostručen. U obje studije, poljskoj i PLCO, markeri drugih infekcija nisu bili povezani s povećanim rizikom za rak jajnika. Istraživači su testirali markere za Mycoplasmu genitalium, herpes simplex virus 2, humani papilomavirus, poliomavirus, hepatitis B, hepatitis C, Epstein-Barr virus i citomegalovirus.

"Činjenica da nema veza s protutijelima protiv drugih infekcija podupire specifičnost povezanosti klamidijske infekcije s rakom jajnika", rekla je Trabert. Istaknula je da je ograničenje studije bilo da testovi koji su korišteni nisu mogli pouzdano testirati antitijela na Neisseriu gonorrhoeae, još jedan poznati uzrok PID-a.

Dr. Elaine Mardis, koja je bila komoderator i programski predsjedatelj godišnjeg sastanka AACR-a 2018. godine i ko-izvršni direktor Instituta za genomsku medicinu na Nationwide Children's Hospital u Columbusu u državi Ohio, je izjavila: "Rak jajnika se obično dijagnosticira u kasnom stadiju, kada je prognoza loša. U ovoj studiji je otkrivanje uobičajenog uzročnika spolno prenosivih bolesti – klamidije - bila važna točka istraživanja jer je [klamidijska infekcija] asimptomatska i teško je dijagnosticirati. " Također je istaknula važnost korištenja poljske i PLCO studije jer su kroz njih istraživači mogli dobiti dovoljan broj uzoraka iz različitih dijelova svijeta.

Klamidijska infekcija udvostručuje rizik za rak jajnika

Međutim, rezultati trenutno nemaju praktičnih primjena. Trabert je za Medscape Medical News izjavila: "Na temelju naše studije ne možemo preporučiti probir na markere klamidije za rano otkrivanje raka jajnika. Replikacija naših rezultata je neophodna", rekla je. "Nakon što se rezultati repliciraju, potrebno je provesti dodatne studije kako bismo procijenili može li se karcinom jajnika smanjiti liječenjem klamidijskih infekcija i / ili PID-a", dodala je.

Trabert je također napomenula da će buduće studije odrediti hoće li liječenje klamidije i PID-a smanjiti rizik od raka jajnika.

Američka udruga za istraživanje malignih oboljenja (AACR), 2018.g. Godišnja skupština. Sažetak 4942

Poliklinika Harni