Obrezivanje muških beba s hidronefrozom smanjuje stopu mokraćnih infekcijaIzgleda da je obrezivanje muške dojenčadi s hidronefrozom povezano sa značajno nižom stopom infekcije mokraćnog sustava.
Kontakt RSS
Obrezivanje muških beba s hidronefrozom smanjuje stopu mokraćnih infekcija

Obrezivanje muških beba s hidronefrozom smanjuje stopu mokraćnih infekcija

Objavljeno: 22. kolovoza 2018., Datum zadnje izmjene: 19. kolovoza 2018.

Istraživači iz Washingtona kažu da je obrezivanje povezano sa značajno nižom stopom infekcije mokraćnog sustava kod muške dojenčadi s hidronefrozom.

Dr. John Ellison iz Dječje bolnice u Seattleu analizirao je rezultate kod 5.561 muških dojenčadi s hidronefrozom, uključujući 2.386 (43%) dojenčeta koji su podvrgnuti obrezivanju u dobi do četiri tjedna i 3.175 (57%) koji nisu obrezani. Istraživači su također proučavali 11.120 zdravih muških beba, od kojih je 52% bilo obrezano u dobi do četiri tjedna.

U časopisu "Pediatrics online" je objavljeno da je prosječna dob zdravih dječaka kod obrezivanja bila 2 dana, a kod dječaka s hidronefrozom 9 dana.

Manje od jedan posto dječaka s hidronefrozom podvrgnuto je obrezivanju u isto vrijeme kad i korektivnoj operaciji hidronefroze. Antibiotsku profilaksu dobilo je 3,7% dječaka s hidronefrozom, što je slična stopa uporabe kod dojenčadi koja su obrezana i koja nisu.

Infekciju mokraćnog sustava do prve godine života imalo je 12% dječaka s hidronefrozom i 1% zdravih dječaka. U multivarijatnoj analizi obrezivanje je povezano sa značajnim smanjenjem rizika infekcije mokraćnog sustava kod dječaka s hidronefrozom (OR 0,36) i dječaka bez hidronefroze (OR 0,32). Da bi spriječili jednu infekciju mokraćnog sustava trebali bi podvrgnuti obrezivanju 10 dječaka s hidronefrozom naspram 83 zdravih dječaka.

Među specifičnim dijagnozama hidronefroze, obrezivanje je povezano sa smanjenim rizikom infekcije mokraćnog sustava kod dječaka s izoliranom hidronefrozom (OR 0,35), vezikoureteralnim refluksom (OR 0,35) i opstrukcijom ureteropelvičnog spoja (OR 0,35).

"Naš rad naglašava važnost razgovora o obrezivanju s roditeljima prije rođenja djeteta", rekao je Dr.Ellison za Reuters Health. "Naime, ovaj rad naglašava povezanost gdje uzrok nije potpuno definiran. Stoga, preporučamo roditeljima da prate smijernice American Academy of Pedriatrics pri donošenju konačne odluke."

SOURCE: http://bit.ly/2sRhd33
Pediatrics 2018