Akupunktura je realna opcija za valungeAkupunktura jednom tjedno ublažuje menopauzalne simptome, osobito valunge.
Kontakt RSS
Akupunktura je realna opcija za valunge
Akupunktura jednom tjedno ublažuje menopauzalne simptome, osobito valunge.

Akupunktura je realna opcija za valunge

Vezano
Vezani članci
Objavljeno: 1. srpnja 2019., Datum zadnje izmjene: 29. lipnja 2019.

15-minutni standardizirani tretman akupunkture jednom tjedno tijekom 5 tjedana je ublažio menopauzalne simptome, osobito valunge, pokazuje mala pragmatična studija.

Istraživači su nasumično podijelili 70 žena u Danskoj koje su "doživjele" dosta "valunga" u menopauzi u skupinu koja je podvrgnuta akupunkturi od strane iskusnih liječnika primarne zdravstvene zaštite ili u skupinu koja nije podvrgnuta akupunkturi.

Žene koje su bile podvrgnute akupunkturi su izvijestile o značajnom smanjenju valunga, prekomjernog znojenja, promjene raspoloženja, poremećaja spavanja i problema s kožom i kosom. Isto tako su dobro podnosile terapiju. One koje su primile akupunkturu su imale vrlo rijetke i slabe nuspojave, u usporedbi s onima koji nisu bile na akupunkturi.

Ovi nalazi iz studije „The Efficacy of Aupuncture on Menopausal Symptoms“ (ACOM) su objavljeni na internetu u "BMJ Open".  "Ova studija pokazuje da je akupunktura znatno bolja od neliječenja ... za simptome menopauze te je realna opcija za žene koje ne mogu ili ne žele koristiti HNL," zaključili su Kamma Sundgaard Lund, MD, Sveučilište u Kopenhagenu, Danska, i kolege.

Snage studije uključuju korištenje akupunkture zapadne medicine, umjesto akupunkture kineske medicine (koja uključuje yin / yang i cirkulaciju Qi-ja) i činjenicu da su simptomi procijenjeni na temelju odgovora žena na validirani upitnik MenoScores.

Ograničenje je u tome što nije bilo kontrolne skupine, iako ne postoji kontrolna skupina koja bi se mogla smatrati potpuno neaktivnom.

"Žene koje žele liječenje akupunkturom zbog simptoma menopauze trebaju biti informirane o trenutnim dokazima i ograničenjima", savjetuju istraživači, "kako bi to mogle integrirati s osobnim sklonostima i vrijednostima u donošenju odluka".
Budući da je studija bila "pragmatična, standardizirana i kratka", primjećuju, "mogla bi dovesti do novih mogućnosti liječenja žena u menopauzi".

4 do 5 godina simptoma

Većina žena doživljava menopauzu u ranim 50-im godinama i imaju simptome menopauze u trajanju od 4 do 5 godina. Primjerice, valunzi pogađaju 75% žena i "jako su uznemirujući" za 10% do 20% žena, napisali su Lund i kolege.

HNL smanjuje simptome, ali nosi određene rizike. Određeni antidepresivi, gabapentin ili klonidin, mogu smanjiti simptome, ali njihova uporaba je povezana s čestim štetnim nuspojavama. Dokazi za smanjenje simptoma kroz vježbanje, korištenje fitoestrogena u prehrani i biljni lijekovi nisu vrlo uvjerljivi.

Akupunktura se pokazala obećavajućom u nekim istraživanjima, ali studije su imale nedostatke u dizajnu ili su bile loše kvalitete. Kako bi istražili učinkovitost akupunkture, ACOM je uključio zdrave žene u dobi od 40 do 65 godina, koje su imale vrlo jake menopauzalne simptome te su živjele u blizini bilo kojeg od devet centara primarne medicine u Danskoj koji su nudili akupunkturu.

Devet liječnika obiteljske medicine je imalo mnogo sati akupunkturnog obrazovanja i prakticiralo ga je u prosjeku 14 godina (raspon, 4 do 38 godina). Prosječna dob sudionica je bila 54 godine. Imale su valunge u prosjeku od 3,4 do 4,6 godina.  Žene u intervencijskoj skupini su primile pet tretmana akupunkture u razmaku od jednog tjedna. Tijekom tih tretmana su iglice umetnute u osam specifičnih točaka (CV-3, CV-4, i bilateralni LR-8, SP-6 i SP-9) i ostavljene na mjestu 10 minuta.

Ženama iz kontrolne skupine ponuđen je ovaj tretman nakon 6 tjedana. Žene su odgovorile na upitnik MenoScores na početku i na 3, 6, 8, 11 i 26 tjedana. Upitnik ima skale za procjenu valunga, dnevnog i noćnog znojenja, opće znojenje, probleme sa spavanjem, emocionalne simptome, promjene u pamćenju, simptome kože i kose, fizičke simptome, abdominalne simptome, urinarne i vaginalne simptome i tegobe vezane uz seks, kao i da / ne stavku za umor.

Akupunktura se dobro podnosila. Samo je jedna žena iz interventne skupine napustila studiju jer je smatrala da je liječenje neugodno.

Četiri žene u intervencijskoj skupini su izvijestile o blagim nuspojavama tipa umora i glavobolje, valunga povezanih s stresom, češćeg mokrenja i trzanja nogu na mjestu akupunkturne igle. Nije bilo ozbiljnih nuspojava.

Brzi učinci akupunkture na valunge i neke druge simptome

U usporedbi s drugim ženama, nakon 5 tjedana akupunkturnih tretmana, žene u intervencijskoj skupini su izvijestile o znatno manje problema s valunzima, dnevnim i noćnim znojenjima, općem znojenju, problemima spavanja specifičnim za menopauzu, emocionalnim simptomima, fizičkim simptomima, te problema s kožom i kosom.

Smanjenje valunga, emocionalnih simptoma i simptoma kože i kose bilo je brzo i bilo je očito nakon dva tretmana akupunkture.
Osamdeset posto sudionica u intervencijskoj grupi je izjavilo da im je akupunktura pomogla. "Ako zanemarimo ove rezultate zbog nedostatka znanja o mogućim specifičnim učincima akupunkture", napisali su istraživači, "žene sa simptomima umjerene do teške menopauze mogu propustiti jeftin i učinkovit tretman, uz samo neznatne potencijalne nuspojave.“

BMJ Open. Objavljeno online, 2019.

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni