Integralna ginekologijaIntegralna ginekologija je naziv za integraciju klasičnih medicinskih znanosti i heterogenog zbroja terapijskih tvari i postupaka temeljenih na teoriji i sustavu razumijevanja koji nije u skladu s zapadnim modelom medicinske znanosti i prakse. Integralna medicina. "Komplementarno" i "alternativno" termini su koji određeni terapijski pristup priključuju ili isključuju iz okvira znanstveno dokazanog medicinskog postupka. Poliklinika, poliklinika, Poliklinika Harni, poliklinika harni, poliklinika dr. Harni, ginekološka poliklinika, ordinacija, ginekološka ordinacija, ginekolog, dobar ginekolog, dobri ginekolozi,doktor, dobri doktori, zagreb, dubrava, polikklinika, poliklinka, poliliklinika, marni, dr. Marni, poliklinika marni, vesna, vesna harni, dr, poliklinike u zagrebu
Ginekologija
Brojni znanstvenici istražuju uzroke, a drugi nastoje pronaći brzu i učinkovitu pomoć za liječenje ginekoloških oboljenja. Većina njih usmjerena je na tjelesne smetnje, dok je manje učinjeno na razjašnjenju psiholoških mehanizama povezanih s ovim tegobama.

Integralna ginekologija

Objavljeno: 14. veljače 2013., Datum zadnje izmjene: 6. siječnja 2017.

Suvremena medicinska znanost ..

poznata i kao klasična zapadna medicina ili konvencionalna medicina temelji se na znanstvenom pokusu koji ponovljen bezbroj puta u istim uvjetima uvijek osigurava isti rezultat. Unatoč definiciji medicinske znanosti s čvrsto ukorijenjenim znanstvenim pokusom u temeljnoj postavci, preko 80% svih bolesti psihosomatskog je karaktera što znači da su klinička slika bolesti i spektar simptoma koje vidimo kao liječnici ili osjećamo kao pacijenti jedinstveni i neponovljivi.

U otvorenoj krizi zdravstvene skrbi čiji uzrok nije samo i primarno u nedostatku financijskih sredstava ili sustavu lošeg upravljanja, stalno naviranje novih spoznaja dovodi do isključive orijentacije prema obradi simptoma osnovne bolesti i mehaničkom propisivanju lijekova i ostalih vidova terapije.

Temeljna je karakteristika medikamentozne terapije ispoljavanje farmakološkog djelovanja lijeka bez aktivnog učešća pacijenta, a izostankom identifikacije s terapijom izostaje i aktivacija vlastitih mogućnosti izlječenja, zbog čega se često gubi moćan i vrlo učinkovit potencijal u liječenju.

Tako pacijenti imaju "znanje" o zdravlju, a ipak obolijevaju. Imaju "znanje" o duhu, a imaju duševne probleme. Imaju "znanje" o prirodnim zakonima, a stalno ih krše. Pacijent tako, aktivnim mentalnim sudjelovanjem u procesu liječenja bez stvarnih unutarnjih spoznaja postaje konzument naučenog modela liječenja. Pri tome, ova vrsta "znanja" ne mijenja život i ne utječe na navike čovjeka.

"Ljudi znaju" da je pušenje štetno po zdravlje, pa ipak puše. Informacija ne mijenja ponašanje, ona površinski lebdi u svijesti.

U tom je bitna razlika između unutarnje spoznaje i informacije. Najdjelotvornija i najbolja spoznaja je kada čovjek shvati da se nalazi na pogrešnoj stazi. Iz toga, sami po sebi razumljivi, proizilaze globalni zaokret i novo usmjerenje. Spoznaja kao ispravno znanje nije samo temelj potpunog ozdravljenja, već je istodobno pomoć za duboku samospoznaju.

DISMENOREJA

PMS

ENDOMETRIOZA

MIOMI

MENOPAUZA

Još su stari Grci poznavali..

utjecaj snažnih emocija poput bijesa, žalosti, gnjeva i straha na poremećaje tjelesnih funkcija i nastanak tjelesnih oboljenja, a zahtjev za cjelovitošću puno je više od obične fiziološke težnje.

Nagomilavanje emocionalnog i/ili psihičkog (pre)opterećenja dovodi do stvaranja i snaženja unutarnje napetosti i odlijevanje emocionalne tenzije preko vegetativnog živčanog sustava – kataboličke hiperfunkcije simpatikusa ("fight or flight" - borba ili bijeg) ili anaboličke hiperfunkcije parasimpatikusa ("rest and digest" - odmor i probava).

Promijenjeno stanje svijesti otvara mogućnost susreta i komunikacije s vlastitim nesvjesnim, uz otkrivanje novih, individualnih strategija rješavanja problema.

Moderna znanost mogla nas je više približiti zadovoljavajućem shvaćanju odnosa između unutarnjeg i vanjskog, označenih pojmom "psihofizička usporednost" uspostavivši unutar fizike program komplementarnosti. Psihoanalitičarima poput Junga najviše bi odgovaralo "kad bi se tijelo i duša mogli shvatiti kao dopunski vidovi iste stvarnosti".

Premda su u nekim zemljama pod pojmom "komplementarna medicina" uvrštene medicinske spoznaje iz drugih kultura i katkad drugih vremena, tražeći discipline komplementarne ginekologiji, nije bilo teško odlučiti se za psihoginekologiju i prehranu: al-/kemiju i fiziku koje nadopunjuju i komplementarne su ginekologiji.

Psihosomatski pristup temelji se na integraciji duše i tijela - psihe i some, i kao temeljni zahtjev postavlja promatranje bolesnog čovjeka u cjelini. Termin "psihosomatski" prvi put se koristi 1818. godine za nesanicu izazvanu psihogenim čimbenicima, dok pravi razvoj psihosomatske medicine počinje sredinom prošlog stoljeća i vezuje se za ime Franza Alexandera.

Psihosomatska medicina ..

medicinska je disciplina koja se bavi psihosomatskim bolestima, odnosno bolestima u čijem nastanku odlučujuću ulogu igraju psihogeni i emocionalni čimbenici. Veza između misli i tijela, strahova, strepnji, razočaranja ili radosti u odnosu na promjene u tkivima, organima i organskim sustavima nevjerojatno je snažna i uska. Nažalost, o ovoj se vezi govori i piše mnogo manje nego što bi trebalo, što je ujedno i najveći motiv za uvođenje ove teme na ginekološki portal.

Važnost prehrane ..

ne samo posljedica prekomjernog već i neuravnoteženog jedenja, teme su kojima se bave mnoge struke. Katkad se hranom služimo u želji za uspostavljanjem emocionalne ravnoteže i sigurnosti narušene uslijed unutarnjeg nezadovoljstva, loših događaja, emocija, tuge, depresije ili vanjskih čimbenika koji potiču stres, a prekomjerno uzimanje hrane nadopunjuje prazninu konkretnim sadržajem, koja je surogat psihičkoj praznini.

Količina hrane koju uzimamo može biti i u sasvim normalnim granicama, ali sve veća zagađenost okoliša - zraka, zemlje i vode, u prvom redu pesticidima i antibioticima natjerati će nas u vrlo skoro vrijeme na pažljivo ispitivanje podrijetla hrane koju jedemo, posebice u nekim ginekološkim stanjima i bolestima.

Nerazumijevanje između liječnika i pacijenata ..

unatoč dobroj volji i jednih i drugih, nedostatak vremena za osobniji kontakt, shvaćanje težine i simboličkog značenja "običnih" simptoma kao i odsustvo individualne terapije, doveo je proteklih godina do procvata alternativnih postupaka liječenja, od kojih su mnogi dvojbenog karaktera.

Otuda je prikaz alternativnih metoda prikladnih u liječenju ginekoloških tegoba ograničen samo na one metode i postupke koje su prošle znanstveni eksperiment, premda to vjerojatno nije stvarni preduvjet za djelotvornost alternativnog postupka. Suprotno djelovanju medikamentozne terapije, "alternativna medicina" se oslanja na aktivno učešće pacijenta i svjesno sudjelovanje, i zapravo što ste svjesniji to ovi postupci djelotvornije djeluju.

Ukoliko prihvatimo temeljnu misao koja se proteže kroz alternativne postupke i načine liječenja, i farmakološke lijekove shvatimo kao mostove do izlječenja a ne sredstva koja automatski donose ozdravljenje, ukoliko motiviramo simboličko razumijevanje simptoma i shvatimo ih kao zatomljeni govor tijela ili dijelova tijela koje sustavno zanemarujemo, ako uspijemo prihvatiti promjene u životnim navikama i prehrani uz dodatke ljekovitih biljnih pripravaka iz prirode, postupak liječenja će prerasti u odgovoran i cjelovit pristup pacijentu ne samo "vanjskim putem" – suvremenim, ali i alternativnim metodama liječenja, već i "unutarnjim putem" – psihoterapijom i psihoanalizom, čime ćemo se približiti definiciji zdravlja prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji koja kaže da je zdravlje tjelesno, psihičko i socijalno blagostanje.

Danas vjerojatno nitko nije svjestan potrebe bliskosti s prirodnim zakonima koji daju novi život – nitko kao žene.

Literatura