LiječenjeHerpes genitalis. Liječenje genitalnog herpesa. Ulcerozni vulvovaginitis. Genitalni herpes spada u skupinu neizlječivih oboljenja, ali što ranijim početkom liječenja može se spriječiti izbijanje mjehurića, mogu se uvelike smanjiti tegobe, kao i učestalost ponovnog izbijanja infekcije. Genitalni herpes nije ubojit kao AIDS, ali je rašireniji i za većinu koji ga imaju, vrlo bolan. Genitalni herpes prenosi se spolnim odnosom u širokom smislu, a ekstremno rijetko uporabom zajedničkih predmeta ili toaleta. Genitalni herpes viđa se kod 1% trudnica, a trudnice mogu prenijeti virus svojoj nerođenoj djeci preko krvi ili u izravnom dodiru s inficiranim tkivom pri porodu. U sprječavanju širenja genitalnog herpesa najvažnije je prepoznati simptome prvog stadija, izbjegavati intimni kontakt s drugim osobama od trenutka pojave ovih simptoma do potpunog iščezavanja mjehurića. Liječenje genitalnog herpesa se provodi medikamentoznim putem, pri čemu se primjenjuju specifični antiviralni lijekovi kao što su aciklovir, valaciklovir ili famciklovir u obliku tableta i antivirusne kreme.
Ginekologija
Brojni znanstvenici istražuju uzroke, a drugi nastoje pronaći brzu i učinkovitu pomoć za liječenje ginekoloških oboljenja. Većina njih usmjerena je na tjelesne smetnje, dok je manje učinjeno na razjašnjenju psiholoških mehanizama povezanih s ovim tegobama.

Liječenje

Vezano
Datum zadnje izmjene: 7. siječnja 2017.

U sprječavanju širenja herpesa najvažnije je prepoznati simptome prvog stadija, izbjegavati intimni kontakt s drugim osobama od trenutka pojave ovih simptoma do potpunog iščezavanja mjehurića.

Potrebno je izbjegavati:
  • spolni odnos od trenutka prepoznavanja prvih simptoma,
  • češanje zahvaćenog područja, čak i u slučaju svrbeži,
  • stalno provjeravanje napredovanja herpesa pipanjem mjehurića,
  • dodirivanje mjehurića, čak i tijekom brisanja spolovila nakon mokrenja, a ako imate herpes na usnicama i
  • dodirivanje usana prilikom pušenja,
  • dodirivanje brade i usana tijekom pisanja ili razmišljanja, te
  • zajedničku uporabu predmeta kao što su cigarete, zubne četkice, čaše i posuđe.

U sprječavanju izbijanja neugodnih mjehurića, kao i liječenju bolesti ključnu ulogu igra pravilna funkcija imunološkog sustava.

Oštećena funkcija imunološkog sustava manifestira se osjećajem umora, nadraženosti, opće osjetljivosti prema bolestima i infekcijama.

U većini slučajeva epizode herpesa izbijaju u razdobljima fizičkog i emocionalnog stresa.

Najvažniji načini za jačanje imunološkog sustava obuhvaćaju zdravu prehranu, tjelovježbu kao i izbjegavanje stresnih situacija, pretjeranog umaranja i iscrpljivanja.

POJAM I DEFINICIJA

LIJEČENJE

PREHRANA

NADOPUNE
PREHRANI

ALTERNATIVNI
PRISTUP

Liječenje se provodi medikamentoznim putem, pri čemu se primjenjuju specifični antiviralni lijekovi kao što su aciklovir, valaciklovir ili famciklovir u obliku tableta i antivirusne kreme.

S antiviralnim lijekovima najbolje je započeti već kod osjećaja napetosti kože i peckanja, prije izbijanja mjehurića. U akutnoj fazi, kod bolova od pomoći su analgetici.

U slučaju primarne infekcije herpesom neposredno prije poroda, zbog opasnosti prijenosa infekcije na dijete, trudnoća se dovršava carskim rezom.

Ako se radi o već postojećoj infekciji genitalnog herpesa, tijekom posljednjih 4-6 tjedana trudnoće preventivno se primjenjuje valaciklovir u dozi od 200 mg dnevno.

Lijekovi koji se primjenjuje u liječenju herpesa simptomatski su lijekovi, lijekovi koji ublažavaju simptome.

Lijekovi za herpes imaju mnogo mogućih popratnih učinaka uključujući vrtoglavicu, glavobolje, proljev, mučninu, povraćanje, opću slabost, umor, upalu grla, vrućicu, nesanicu, oticanje, osjetljivost i krvarenje iz desni, te alergijske kožne reakcije.

Literatura