LiječenjeLiječenje gljivične infekcije. Liječenje kandidijaze. Lijekovi izbora u liječenju vaginalne gljivične infekcije su derivati imidazola: klotrimazol, mikonazol i ekonazol, te polienski antibiotici kao što su nistatin, amfotericin i natamicin koji se ženama propisuju u vidu vaginalnih tableta, krema ili masti. Kod recidivirajućih gljivičnih infekcija – kandidijaze koja se ponavlja, nezaobilazno je sistemno liječenje. U ovu svrhu koriste se jednokratna ili ponavljana primjena flukonazola ili itrakonazola u vidu tableta ili kapsula.
Ginekologija
Brojni znanstvenici istražuju uzroke, a drugi nastoje pronaći brzu i učinkovitu pomoć za liječenje ginekoloških oboljenja. Većina njih usmjerena je na tjelesne smetnje, dok je manje učinjeno na razjašnjenju psiholoških mehanizama povezanih s ovim tegobama.

Liječenje

Vezano
Datum zadnje izmjene: 7. siječnja 2017.

Posljedica neprirodnog bujanja gljivica nije samo lokalna vaginalna infekcija, već i utjecaj na propustljivost sluznice crijevnog trakta, tako da je na ovaj način omogućena apsorpcija mnogih štetnih tvari i alergena iz hrane, koji bi inače, kod intaktne funkcije sluznice crijeva, bili u potpunosti eliminirani ('the leaky gut syndrom').

Holistička medicina ukazuje kako je neophodno liječiti sveukupnu gljivičnu bolest, a ne samo lokalnu infekciju, pa simptome kandidijaze svrstava u pet kategorija:
  • Opći simptomi: umor i nedostatak snage, depresija, glavobolje, bolovi u mišićima i zglobovima, gubitak pamćenja, izrazita osjetljivost prema kemikalijama, ponavljane mokraćne infekcije, osjećaj ošamućenosti.
  • Probavni simptomi: plinovi, nadutost, učestali zatvor i proljevi, probavne smetnje, grčevi u crijevima.
  • Respiratorni simptomi: kronični iscjedak iz nosne šupljine koji se cijedi po stražnjem dijelu ždrijela, čest kašalj, grlobolja, prehlada, astma, alergije.
  • Kožni simptomi: ekcem, peckanje, osip, infekcije drugim vrstama gljivica.
  • Hormonalne smetnje: neredovita mjesečnica, menstrualni grčevi, premenstrualni sindrom, promjene raspoloženja, poremećaj rada žlijezda s unutrašnjim lučenjem, hipotireoza, hipoglikemija.

Lijekovi izbora u liječenju gljivične infekcije su derivati imidazola: klotrimazol, mikonazol i ekonazol, te polienski antibiotici kao što su nistatin, amfotericin i natamicin koji se ženama propisuju u vidu vaginalnih tableta, krema ili masti.

POJAM I DEFINICIJA

LIJEČENJE

PREHRANA

NADOPUNE
PREHRANI

ALTERNATIVNI
PRISTUP

Terapija može trajati svega jedan dan ili duže: 3 - 7 dana. Muškarcima se lijekovi protiv gljivica propisuju u obliku krema ili tableta.

Kod recidivirajućih, infekcija koje se ponavljaju, nezaobilazno je sistemno liječenje. U ovu svrhu koriste se jednokratna ili ponavljana primjena flukonazola ili itrakonazola u vidu tableta ili kapsula.

Supresijska terapija podrazumijeva primjenu tri doze flukonazola od 150 mg, svaka doza nakon 72 sata, dok supresijska profilaksa označuje primjenu jedne doze flukonazola od 150 mg na tjedan tijekom najmanje četiri ili više tjedana (do šest mjeseci).

Iako se u dvije trećine slučajeva gljivična infekcija ne prenosi spolnim odnosom, za vrijeme liječenja se savjetuje izbjegavanje spolnog kontakta.

Literatura