Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.

Nove smjernice daju preporuke za intrapartalno liječenje intraamnijskih infekcija. Američko društvo opstetričara i ginekologa (ACOG) je objavilo mišljenje odbora u "Obstetric & Gynecology". "Prepoznavanje intrapartalne intraamnijske infekcije i primjena preporuka za liječenje su ključni koraci koji mogu učinkovito smanjiti morbiditet i smrtnost kod žena i novorođenčadi", pišu autori.

Intraamnijska infekcija, također poznata kao korioamnionitis, je infekcija koja rezultira upalom amnionske tekućine, placente, fetusa, fetalnih membrana ili decidua. Infekcija često uključuje višestruke patogene organizme, a tipično je posljedica migracije rastuće cervikalne ili vaginalne flore. Javlja se i kod prijevremenih i terminskih trudnica. Međutim, većina slučajeva dijagnosticiranih i liječenih od strane opstetričara / ginekologa se odnosi na terminske trudnice tijekom porođaja.

Infekcija može biti povezana s akutnim neonatalnim morbiditetom, uključujući neonatalnu upalu pluća, meningitis, sepsu i smrt. Također može rezultirati dugoročnim komplikacijama za dijete kao što su bronhopulmonalna displazija i cerebralna paraliza. Intraamnijska infekcija može dovesti i do komplikacija za majku kao što je postpartalno krvarenje, endometritis i sepsa. Prema mišljenju odbora, kliničari bi trebali sumnjati u intraamnijsku infekciju kad je temperatura majke 39,0 ° C ili više ili kada je između 38,0 ° C i 38,9 ° C u prisustvu drugog kliničkog čimbenika rizika kao što je majčina leukocitoza, gnojni cervikalni iscjedak ili fetalna tahikardija.

ACOG preporučuje korištenje antibiotika i antipiretika tijekom porođaja kada se sumnja ili potvrdi intraamnijska infekcija. Budući da je intraamnijska infekcija povezana s disfunkcionalnim porođajem, kliničari bi trebali osigurati normalan tijek porođaja kod pogođenih žena. Međutim, ACOG naglašava da sama intraamnijska infekcija nije indikacija za porođaj tog časa i rijetko je razlog za porođaj carskim rezom

Preporučeni antibiotski preparati za liječenje intraamnijske infekcije su ampicilin i gentamicin, cefazolin i gentamicin ili klindamicin ili vankomicin i gentamicin. Antibiotsku terapiju treba nastaviti nakon poroda kod žena s čimbenicima rizika za postpartalni endometritis kao što su bakteriemija ili kontinuirana vrućica; žene koje su podvrgnute carskim rezom imaju veću vjerojatnost za endometritis od onih koji su vaginalno rodile.

Kliničari također trebaju uzeti u obzir antibiotsku terapiju u slučajevima izolirane groznice majki, osim ako je očigledan sekundarni uzrok. Također ukazuju na potrebu za kliničkom komunikacijom između kliničara zdravstvenih maternalnih i neonatalnih timova. "Pravodobno liječenje majki zajedno s informiranjem neonatalnih pružatelja zdravstvene skrbi omogućit će odgovarajuće praćenje i empirijsko liječenje antibioticima kada je to indicirano", zaključili su.

Obstet Gynecol. 2017;130(2):e95-e101

Novosti - Sve