Alternativni pristup PMS-uPoliklinika, poliklinika, Poliklinika Harni, poliklinika harni, poliklinika dr. Harni, ginekološka poliklinika, ordinacija, ginekološka ordinacija, ginekolog, dobar ginekolog, dobri ginekolozi,doktor, dobri doktori, zagreb, dubrava, polikklinika, poliklinka, marni, dr. Marni, poliklinika marni, vesna, vesna harni, dr, poliklinike u zagrebu, ginekologija, spolne bolesti, adolescenti, kontracepcija, menopauza, ispadanje kose, miomi, ciste, osteoporoza, dijagnoza, ginekologija, spolne bolesti, adolescenti, kontracepcija, menopauza, ispadanje kose, miomi, ciste, osteoporoza, dijagnoza, poliklinika, ordinacija, ginekolog, klamidija, HPV, HPV infekcija, spolne infekcije, kondom, spirala, IUD, mirena, sterilizacija, ultrazvuk, PAPA, PAPA test, kolposkopija, CIN, CIN1, CIN2, CIN3, LETZ, konizacija, vrat maternice, cerviks, grlić, menstruacijski ciklus, menstruacija, oligomenoreja, polimenoreja, amenoreja, endometrioza, PMS, anovulacija, ovulacija, hitna kontracepcija, HNL, hormonsko liječenje, hormonsko nadomjesno liječenje, hormonska nadomjesna terapija, trihomonas, kandida, herpes, genitalni herpes, hepatitis B, gonoreja, gardnerela, gardnerella, bakterijska vaginoza, miomi, ciste, miom, uterus, vagina, maternica, rodnica, vulva, stidnica, ovarij, jajnik, jajnici, jajovod, saktosalpinks, sactosalpinx,
Ginekologija
Brojni znanstvenici istražuju uzroke, a drugi nastoje pronaći brzu i učinkovitu pomoć za liječenje ginekoloških oboljenja. Većina njih usmjerena je na tjelesne smetnje, dok je manje učinjeno na razjašnjenju psiholoških mehanizama povezanih s ovim tegobama.

Alternativni pristup PMS-u

Vezano
Vezani članci
Literatura
Datum zadnje izmjene: 6. siječnja 2017.

Redovita tjelovježba ..

pomaže smanjenju PMS simptoma, a istraživanja pokazuju da su i aerobna i druge vrste tjelovježbe učinkovite. Tjelovježba osim toga pomaže u regulaciji tjelesne težine. Premda pretilost nije povezana s nastupanjem PMS simptoma, u ovih žena češća je hiperplazija endometrija i druga ginekološka oboljenja. Finsko istraživanje provedeno kod 748 studentica pokazalo je značajno smanjenje premenstrualnog straha i nelagode u studentica koje su redovito vježbale. Mogući mehanizam djelovanja obuhvaća poboljšanje cirkulacije, stimulaciju produkcije endorfina i smanjenje razine estrogena, kao i tjelesne težine. Za PMS su najbolje aerobne tjelovježbe u trajanju od dvadesetak minuta, najmanje tri puta na tjedan.

Refleksologija..

smanjuje mnoge od simptoma PMS-a. Istraživanje provedeno kod 34 pacijentice s PMS-om, koje su redovito liječene masažom refleksnih točaka uha, šake i stopala, jednom tjedno u trajanju od 30 minuta tijekom dva uzastopna mjeseca, pokazalo je značajno veće smanjenje simptoma u odnosu na PMS pacijentice koje su liječene placebo tretmanom.

Ekstrakt plodova ili stabljike konopljike ..

vitex agnus castus, u širokoj je uporabi u liječenju premenstrualnih simptoma. Dvostruko-slijepo, placebo-kontrolirano istraživanje pokazalo je značajnu učinkovitost konopljike u liječenju napetosti dojki, jednog od najčešćih simptoma PMS-a. Druge studije ukazuju na povoljan učinak na druge psihičke i somatske simptome PMS-a, posebice njemačko istraživanje koje ukazuje na 42.5% smanjenje simptoma premenstrualnog sindroma tijekom liječenja konopljikom kroz tri menstruacijska ciklusa. Preporučena je doza konopljike jedna tableta dnevno s 20 mg nativnog ekstrakta.

POJAM I DEFINICIJA

PSIHO
GINEKOLOGIJA

lIJEČENJE

PREHRANA

ALTERNATIVNI
PRISTUP

Gospina trava

Preko 25 dvostruko-slijepih istraživanja pokazala su učinkovitost standardiziranog ekstrakta gospine trave (Hypericum perforatum) u liječenju depresivnih simptoma, koja se može usporediti s učinkovitošću antidepresivnih lijekova.

Premda točan mehanizam djelovanja gospine trave još uvijek nije poznat, izgleda da se učinak ostvaruje višestrukim mehanizmima. Ovi mehanizmi obuhvaćaju inhibiciju monoamino-oksidaze A i B, kao i inhibiciju ponovne pohrane serotonina, dopamina i noradrenalina.

Aktualna istraživanja ukazuju na 50% inhibiciju ponovne pohrane serotonina u dozi od 6.2 mcg/ml. Pri uporabi gospine trave potrebno je izbjegavati izravnu sunčevu svjetlost, jer je pojačana fotoosjetljivost.

Ginko biloba

Utjecaj ekstrakta biljke ginko biloba na PMS sasvim je slučajno otkriven. Naime, kod žena koje su ginko uzimale za poboljšanje cirkulacije i pamćenja daleko manje su se javljali simptomi PMS-a uslijed zadržavanja tekućine i otjecanja tijekom menstruacijskog ciklusa. Godine 1993. francuski istraživači su proveli studiju o utjecaju ginka na simptome PMS-a kod 143 žene, te su našli statistički značajno poboljšanje simptoma napetosti dojki, nadutosti trbuha i otjecanja šaka, nogu i stopala u odnosu na placebo.

Preporučena doza ginka kod opisanih PMS simptoma je 40-80 mg (24% standardiziranog ekstrakta biljke) tri puta dnevno, počevši od 16. dana ciklusa tijekom dva tjedna, sve do 5. dana idućeg ciklusa. Ginko se ne preporučuje uzimati ako se koriste lijekovi protiv zgrušavanja krvi (antikoagulansi) ili kod poremećaja zgrušavanja krvi, za vrijeme trudnoće i dojenja.

5-hidroksi-triptofan (5-OHT) ..

je aminokiselina prethodnik u biosintezi neurotransmitera serotonina, intermedijarna stepenica između aminokiseline triptofana i serotonina. Nadomjestak 5-OHT pomaže u smanjenju simptoma uslijed smanjene produkcije serotonina. Unatoč tomu, što uporaba 5-OHT nije istraživana kod PMS pacijentica, njegova primjena istraživana je u liječenju depresije, te ima svoje mjesto kod PMS-pacijentica u kojih dominiraju ovi simptomi.

U liječenju premenstrualnog simptoma nužno je promatrati cjelinu interakcija spolnih hormona posebice estrogena i progesterona s drugim hormonima i neurotransmiterima, zajedno s drugim psiho-socijalnim čimbenicima. Pristup koji kombinira promjene u načinu života, promjene u prehrani s odgovarajućim mineralno-vitaminskim nadomjescima i učinkom na više sustava predstavlja logičan i najučinkovitiji put u svladavanju simptoma PMS-a.

Najvažniji integralni savjeti za liječenje premenstrualnog simptoma obuhvaćaju:
  1. Promjena načina razmišljanja i ponašanja – kognitivna i bihejvioralna psihoterapija.
  2. Pravilna prehrana: borba protiv hipoglikemije, izbjegavanje rafiniranih ugljikohidrata, crvenog mesa, mlijeka i mliječnih proizvoda uz puno namirnica bogatih biljnim vlaknima i ribe.
  3. Izbaciti iz prehrane kofein, koka kolu, čokoladu, adstringentne tamne čajeve, hladnu hranu i napitke, kao i alkohol.
  4. Mineralno-vitaminske nadopune: kalcij 2x1,000 mg, magnezij 2x150 mg/dan, cink 40 mg, vitamin B6 100 mg, vitamin E 2x200 IU i ulje noćurka 1-3x500 mg.
  5. Redovita tjelovježba, refleksologija, ljekovite biljke: konopljika, gospina trava i ginkgo biloba, aminokiselina 5-hidroksitriptofan.

Literatura