Mačji lukMačji luk. Vježba mačji luk predstavlja jednu varijantu koljeno-lakatnog položaja. Izvodi se tako što se oslonite na podlogu za vježbanje koljenima te dlanovima. Pritisak na koljena i dlanove bi trebao biti ravnomjeran. Ispravite glavu tako da čini ravnu liniju s vašom kralježnicom, a stražnjicu potisnite unatrag, pri čemu leđa ne bi trebala biti savijena. Duboko udahnite zrak i ...
Kontakt RSS
Trudnoća
U slučaju oplodnje, mijenjaju se osjećaji žene, ona priprema gnjezdašce za dijete, u kojem sve mora biti na svom mjestu.

Mačji luk

Vezano
Tema
Trudnoća
Vezani članci
Datum zadnje izmjene: 9. srpnja 2017.

      


Statistike pokazuju kako trudnice koje vježbaju tijekom trudnoće imaju obično lakšu i kraću fazu otvaranja, te sigurniji porođaj. Učestalost prijevremenih porođaja je manja.

Trudnica koja vježba tijekom trudnoće osjeća se puna energije i živahno, te je slabiji utjecaj stresa. Vježbanje olakšava neugodnost bolova u leđima ili duž ishijadičnog živca.

Tjelovježba u trudnoći može pomoći u uspostavljanju ravnoteže šećera u krvi. Trudnice koje vježbaju brže se oporavljaju poslije porođaja.




 ŽIVOTNI STIL 



PREHRANA

TJELOVJEŽBA


TEGOBE
U TRUDNOĆI
   





Tjelovježba u trudnoći usmjerena je osobito prema otvaranju zdjelice. Premda se radi o koštanoj strukturi s tri nepokretna zgloba, sprijeda simfiza preponske kosti i straga sakroilijačni zglobovi, tijekom porođaja zdjelica se proširuje i na jedan način otvara. Zapravo, zglobne veze se tijekom porođaja rastežu i otvaraju", dopuštajući time proširenje zdjelice.

Premda hormoni trudnoće omogućuju nevjerojatno širenje zglobova zdjelice, položaj na leđima, te prije svega strah mogu "zakočiti" moguće rastezanje ovih zglobova. Otuda su od izuzetne vrijednosti za jednu trudnicu vježbe istezanja. Među njima je najpoznatija vježba pod nazivom mačji luk.


Vježba mačji luk

Oslonite na podlogu za vježbanje koljenima, te dlanovima. Pritisak bi i na koljena i na dlanove trebao biti ravnomjeran. Ispravite glavu tako da čini ravnu liniju s vašom kralježnicom. Stražnjicu potisnite unatrag, pri čemu leđa ne bi trebala biti savijena. Duboko udahnite zrak i ....

lagano ispravljajte kralježnicu, kralježak po kralježak sve dok vaša leđa ne zauzmu lučni položaj - mačji luk ili Katzenbuckel, odnosno cat stretch. Pri tome trbuh ne treba uvlačiti. Kada dođete do vratnih kralježaka, glavu lagano spustite prema podlozi.

Slijedi izdah, pri čemu dolaziti ponovno u početni položaj. Vježbu ponovite do ukupno četiri puta.

Buduća majka udiše prilikom vježbanja više kisika koji se prenosi djetetu. Bolji prijenos hranjivih tvari, više kisika i bolji dotok krvi djetetu mogu samo koristiti. Kako vježbanje smanjuje tegobe tijekom trudova i porođaja, to će i dijete biti zdravije.



 VJEŽBE
ISTEZANJA


VJEŽBE KOD
POLOŽAJA ZATKOM



KONTRAINDIKACIJE
ZA TJELOVJEŽBU



KEGELOVE
VJEŽBE



VJEŽBE NAKON
POROĐAJA









dr. Vesna Harni
Literatura