Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.

Velika je vjerojatnost da će žene iznad 65 godina koje liječe valunge i druge simptome zbog niskih estrogena imati umjerenu ili tešku depresiju, pokazala je velika studija u Australiji. Istraživači su otkrili da su žene s depresivnim simptomima vjerojatno brinule o novčanim pitanjima, skrbničkoj odgovornosti ili kroničnim zdravstvenim uvjetima, što upućuje na mnoge čimbenike koji bi mogli pridonijeti depresiji u ovoj dobnoj skupini. Liječenje depresije pomaže kod hormonskih tegoba, napisao je istraživački tim na internetu u časopisu "Menopause".

"Druge studije su već pokazale da su žene u perimenopauzi ili u ranoj postmenopauzi povećano osjetljive na depresivne simptome", izjavila je dr. Susan Davis."Istraživali smo jesu li valunzi indikativni za pojačanu osjetljivost - i otkrili smo da je to povezano", izjavila je Davis, znanstvenica u Školi za zdravlje i preventivnu medicinu na sveučilištu Monash u Melbourneu.

Davis i njene kolege su uključili u studiju više od 1.500 većinom bijelih žena u dobi između 65 i 79 godina, koje su slučajno odabrane iz australskih glasača.Žene su odgovorile na upitnike o životnim i financijskim okolnostima, odnosima, zdravstvenim problemima i upotrebi lijekova. Također su pitane o simptomima u postmenopauzi, uključujući valunge, noćno znojenje i bol tijekom odnosa, kao i o depresivnim simptomima i nedavnoj uporabi lijekova protiv depresije.

Jedna od tri žene je izvijestila da ima valunge, što je povećalo i rizik od depresivnih simptoma za 67 posto u usporedbi sa ženama bez valunga. Jedna od četiri žene je koristila psihotropne lijekove poput antidepresiva u prethodnom mjesecu.

Žene s partnerima su imale oko 40% manju vjerojatnost imati simptome depresije u usporedbi sa ženama koje su same. Žene koje su bile zaposlene su imale manje od polovice rizika za depresivne simptome u odnosu na žene koje su bile nezaposlene. Dok valunzi, suhoća, vaginalna disfunkcija dna zdjelice nisu međusobno povezani s rizikom od depresije, studija nije dokazala da su ovi ili neki drugi čimbenici koji su ispitani u analizi uzrokovali depresiju.

Međutim, Davis je izjavila da bi gubitak estrogena mogao biti važan. "Estrogen ima učinke u središnjem dijelu mozga, a naglo smanjenje estrogena u menopauzi može uzrokovati da neke žene postanu duboko zabrinute (ili depresivne)", rekla je. "Nakon poroda, iznenadni pad hormona može imati isti učinak." Starije žene s valunzima, vaginalnom suhoćom ili problemima s dnom male zdjelice treba procijeniti za depresiju, "osobito ako imaju financijske probleme ili značajne odgovornosti u njegovanju", izjavila je dr. Joann Pinkerton, koja nije bila uključena u studiju.

"Žene koje prolaze kroz klimakterij imaju četiri puta veću vjerojatnost da pate od depresije od žena koje su mlađe od 45 godina", rekla je Pinkerton, ginekologinja u Charlottesvilleu, Virginija, i izvršna direktorica Sjevernoameričkog društva za menopauzu. Depresija nije anksioznost, napadaji tuge, slabo raspoloženje ili promjene raspoloženja, nego mentalni poremećaj koji je definiran osjećajem ekstremne tuge koja traje duže od dva tjedna, često bez posebnih uzroka i koja ometa svakodnevni život, rekla je Pinkerton. Što se tiče liječenja, dokazi ne podupiru hormonsku terapiju kao prvi tretman depresije, iako se često koristi zajedno sa savjetovanjem ili antidepresivima, istaknuo je.

"Kod težih depresija se antidepresivni lijekovi mogu upotrijebiti za ispravljanje kemijske neravnoteže, a neki su pronađeni da smanjuju valunge. Ako je depresija ozbiljna, antidepresivni lijek je najučinkovitiji kada se koristi u kombinaciji sa savjetovanjem ili psihoterapijom ", izjavila je. Kod blagih do umjerenih depresija mogu biti korisni biljni lijekovi, kognitivna bihevioralna terapija i promjene načina života kao što su prioritetni zadaci, vježbanje, aktivnost, prepoznavanje učinka stresa na raspoloženje, izjavila je.

Žene s poviješću depresije povezane s perimenopauzom koja se poboljšavaju na hormonsku terapiju se moraju pratiti nakon prestanka hormonske terapije, jer se njihovi depresivni simptomi mogu ponoviti, dodala je Pinkerton.

IZVOR: http://bit.ly/2tMbazm
Menopause 2017.