Reumatske bolesti u trudnoćiReumatske bolesti i trudnoća. Reumatske bolesti u trudnoći. Reumatoidni artritis i trudnoća. Lupus eritematozus i trudnoća. Mnoge žene žele zatrudnjeti unatoč kroničnim reumatskim bolestima. Zato je važno planirati vrijeme u kojem će nastupiti trudnoća: najbolje vrijeme je u doba najmanje aktivnosti bolesti i kada se ima najmanje tegoba. Dobra kontrola reumatskih bolesti u svakoj fazi trudnoće, od velike je važnosti za trudnicu i njezino dijete. Srećom, u 50-70% žena s reumatoidnim artritisom, stanje se u trudnoći poboljšava, a manji dio žena ne treba lijekove i nema simptome bolesti. Međutim, oko 15-30% pacijentica mora tijekom trudnoće nastaviti koristiti lijekove. Kortizon je učinkoviti lijek koji se u malim dozama može koristiti tijekom cijele trudnoće. Lijekovi protiv bolova, kao što je ibuprofen, odlično ublažavaju bolove u zglobovima, ali ne bi se trebali koristiti nakon 32. tjedna trudnoće, jer mogu povećati rizik krvarenja kod djeteta i oštetiti njegovu bubrežnu funkciju. Mnogi od temeljnih antireumatika mogu se koristiti tijekom cijele trudnoće, no neke treba izostaviti puno prije začeća.
Trudnoća
U slučaju oplodnje, mijenjaju se osjećaji žene, ona priprema gnjezdašce za dijete, u kojem sve mora biti na svom mjestu.

Reumatske bolesti u trudnoći

Vezano
Tema
Trudnoća
Vezani članci
Astma i trudnoća
Datum zadnje izmjene: 8. siječnja 2017.

Uvriježeno je mišljenje da se reuma javlja samo u starih ljudi.

Ona također pogađa mlađe pacijente, čak i djecu, pa tako i žene u fazi života kada razmišljaju o svojoj djeci.

Ali je li trudnoća za žene oboljele od reumatskih bolesti uopće moguća?

Dobra vijest je da većina reumatskih bolesnica sada može ispuniti svoju želju, uz tek neke iznimke.

Mnoge žene žele zatrudnjeti unatoč kroničnim reumatskim bolestima.

Zato je važno planirati vrijeme u kojem će nastupiti trudnoća: najbolje vrijeme je u doba najmanje aktivnosti bolesti i kada se ima najmanje tegoba, kaže reumatologinja dr. Susanna Späth Mestekemper Ling: "Unaprijed se treba razgovarati s pacijenticama koji se lijekovi mogu uzimati tijekom trudnoće, a koje bi trebalo prestati koristiti."

Najčešći oblik od oko 400 reumatskih bolesti je reumatoidni artritis.

Kada pacijentica ima napadaj, ona osjeća iscrpljenost, zglobovi su ukočeni, natečeni i bolni.

U krvi se mogu naći pokazatelji upale. Tada pomažu lijekovi kao što su kortizon i poznati temeljni antireumatici (op prev. danas se koristi termin DMARD-lijekovi koji modificiraju tijek bolesti, a to su soli zlata, metotreksat, sulfasalazin, klorokin/hidroksiklorokin, d-penicilamin, ciklosporin).

ALERGIJE I

ASTMA I

REUMATSKE BOLESTI I
  TRUDNOĆA

Zglobovi trebaju dugotrajnu zaštitu, a njihova funkcija treba biti sačuvana.

"Dobra kontrola bolesti u svakoj fazi trudnoće, od velike je važnosti za trudnicu i njezino dijete. Srećom, u 50-70% žena s reumatoidnim artritisom, stanje se u trudnoći poboljšava, a manji dio žena ne treba lijekove i nema simptome bolesti.

Mnogi od temeljnih antireumatika mogu se koristiti tijekom cijele trudnoće, no neke treba izostaviti puno prije začeća."

Temeljni antireumatik metotreksat desetljećima se koristi u reumatologiji za kontrolu bolesti, a mnoge pacijentice ga uzimaju godinama.

Međutim, korištenje ovoga lijeka povećava rizik rađanja malformiranog djeteta.

Teratogeni učinak potvrđen je u studijama na životinjama i dijelom u žena u kojih se dogodila neplanirana trudnoća.

Zato bi liječenje metotreksatom trebalo prekinuti najmanje tri mjeseca prije planiranja trudnoće.

Ostali temeljni antireumatici, poput hidroksiklorokina ili sulfasalazina mogu se bez straha koristiti tijekom cijele trudnoće, što se potvrdilo u stotinama trudnoća u kojima su korišteni.

The Merck Manual, Williams Obstetrics, Pedijatrija, Porodništvo, Medscape, Interna medicina

KRVNE I
KRVOŽILNE BOLESTI