Sindrom drvnog zaštitnog sredstva"Sindrom drvnog zaštitnog sredstva" ili "Holzschutzmittel sindrom" označuje onu skupinu simptoma koji se razvijaju zbog otrovanja sredstvima za zaštitu drveta bilo kod direktnog kontakta (koža i sluznice) ili zbog isparavanja.
Lifestyle
U svijetu gdje tempo života postaje sve brži, sve više stresa i napetosti koje donosi svakidašnjica, predstavlja opasnost i prijetnju razvoju pojedinca i društva. Posljedica nepravilnog načina prehrane je povećanje broja oboljelih od tumora, kao i veća učestalost drugih kroničnih bolesti.

Sindrom drvnog zaštitnog sredstva

Datum zadnje izmjene: 14. veljače 2013.

"Holzschutzmittel sindrom"

Naziva se još i "Malerkrankheit" (bolest ličilaca) kao i "Fertighaussyndrom" (bolest montažnih kućica).

Sredstva za zaštitu drveta mješavine i emulzije su različitih tvari. Tako npr. sredstva za zaštitu drveta koja su topiva u vodi predstavljaju anorganske mješavine soli koje sadrže bakar, arsen, krom, silicij, fluor i sl., dok su ona topiva u uljima sastavljena od katranskih kao i sirovih ulja, te rastvarača organskih insekticida i fungicida: PCP – pentaklorfenol,, PCB - poliklorirani bifenili: DDT, HCH - lindan; endosulfan, tetraklorfenol, karbendazim itd.

Sredstva za zaštitu drveta..

mogu štetno djelovati na zdravlje ljudi kao i okoliš. Kod ljudi se zdravstveni rizik javlja pri izravnom kožnom kontaktu ili tijekom prerade zaštićenog drveta kao i isparavanja biocidnih dijelova sredstava u unutrašnjosti zatvorenih prostorija.

Najveća oštećenja nastaju unutar šest godina od ekspozicije.

Glavni put unosa je disajni put, a simptomi se često javljaju u vidu pečenja u očima, kožnog svrbeža i želučano-crijevnih smetnji, koji su povezani s glavoboljom, vrtoglavicom, smetnjama u govoru.

Mogu se javiti polineuropatija, tremor, simptomi Parkinsonove bolesti. Česti su i psihijatrijski ispadi kao depresija, agresivnost, zaboravnost i smetnje u spavanju.

Najbolja terapija protiv ovog sindroma je profilaksa, utvrditi izvor onečišćenja te ciljano sanirati.

Literatura