Životni stil u trudnoćiŽivotni stil u trudnoći. Lifestyle u trudnoći. Većina životnih navika je nažalost samo u službi nanošenja štete po neke funkcije, neka tkiva ili organske sustave u našem organizmu. Iz istog razloga najkasnije trudnoća treba biti vrijeme kada ćemo se zapitati koliko su ove navike potencijalno štetne i za organizam našeg djeteta. Stare navike u trudnoći postaju loše navike s kojima katkad treba prekinuti i "preko noći".
Kontakt Forum RSS
Trudnoća
U slučaju oplodnje, mijenjaju se osjećaji žene, ona priprema gnjezdašce za dijete, u kojem sve mora biti na svom mjestu.

Životni stil u trudnoći

Vezano
Tema
Trudnoća
Datum zadnje izmjene: 9. srpnja 2017.

      


Većina životnih navika je nažalost samo u službi nanošenja štete po neke funkcije, neka tkiva ili organske sustave u našem organizmu. Iz istog razloga najkasnije trudnoća treba biti vrijeme kada ćemo se zapitati koliko su ove navike potencijalno štetne i za organizam našeg djeteta. Stare navike u trudnoći postaju loše navike s kojima katkad treba prekinuti i "preko noći".


Ne dovodite se u iskušenje

Kako biste bili sigurni da nećete doći u iskušenje i uzeti nešto s popisa nepoželjnih stvari u trudnoći, najbolji recept je da sve što ne smijete uzeti držite izvan svog vidokruga. Uklonite čips, kikiriki, slane štapiće, kekse i slatkiše iz svih zdjelica, kao i iz zaliha u kuhinjskim ormarićima za koje samo vi znate.

Zaobiđite police s bijelim kruhom, pecivima, kolačima i tortama u dućanima. Količina kupljenih namirnica neka ne premašuje dnevne potrebe. Zaboravite koka-kolu, fantu i koktu, a vina i druga alkoholna pića ne bi trebala imati mjesta u vašem hladnjaku ili baru. Istaknite vašim prijateljima kako se u vašem stanu ne puši.


Pobrinite se za zamjene

Potaknite Vašu maštu i razmislite o zdravim zamjenama što bi Vas u kriznim trenucima žudnje za određenim namirnicama ili pićem moglo razveseliti i utažiti vašu želju. Umjesto grickalica ili kruha možete uzeti rižine pločice. Premda će vas okus rižinih pločica prije podsjetiti na stiropor nego na čips ili kruh, vi ipak grickate! Ukoliko poslije ručka baš želite nešto gucnuti dobar izbor je i bezalkoholno pivo ( 0,0%) ili neki bezalkoholni liker.


Sve metode podsjećanja su dozvoljene

S promjenama navika uvijek ide teško i najveća prepreka zapravo je zaboravljanje cilja zbog kojeg se lišavate vaših omiljenih stvari. Osobito kada je izvor iskušenja u blizini, ciljevi "mučenja i lišavanja" delikatesnih stvari lako iskliznu iz uma. U ovom slučaju dobro je podsjećati se kako "napredujete svaki dan u svakom pogledu", te na kritična mjesta kao što su hladnjak, kuhinjski ormari, bife za piće ili stol za objed polijepiti sličice beba. Izaberite slike slatkih bebica zdravog izgleda i osmijeha, na koje možete dopisati i neku omiljenu izreku.




 ŽIVOTNI STIL 



PREHRANA

TJELOVJEŽBA


TEGOBE
U TRUDNOĆI
   



Oprostite sebi

Ukoliko pokleknete pred iskušenjem i pojedete nešto što nije dobro za vašu bebu, ili čak ako popijete čašu vina ili popušite jednu cigaretu, nemojte se predati i vratiti na stare navike, sjetite se: "I pad je let". Pokušajte nastaviti svojim putem u zdravi život. Pokušajte analizirati razloge koji su vas naveli da posrnete i pokušajte izbjegavati ponavljanje istih situacija.


Otkrijte i pobijedite osjećaje koji slabe Vašu postojanost

Većina ljudi u stanju je ustrajati na dijeti, izbjegavati alkohol, cigarete ili droge, te se kloniti drugih negativnih navika zbog gladi, bijesa, dosade, umora ili osamljenosti. Ukoliko vidite da Vama baš ne ide i da imate problema, odlučite doskočiti svojim navikama.

Jedite često i u malim obrocima, u trudnoći se ionako savjetuje jesti 6 - 8 malih obroka. Ne osvrćite se na osjećaje dosade i neraspoloženja, naučite prepoznavati već predznake ovih raspoloženja i izradite strategiju što ćete u takvim trenucima raditi.

Odmarajte se što više, i svakako prije nego što vaše tijelo počne signalizirati "ne mogu više". Razgovarajte s vašim suprugom i partnerom i omogućite mu da i on sudjeluje u Vašoj trudnoći. Omogućite mu da i on zna Vaše probleme, kako bi Vas mogao podržati i pružiti Vam posebnu pažnju koju sada trebate.


Opustite se

Koliko god i kada god možete, pokušajte se opustiti. Napetost i stres pojačavaju želju za udovoljavanjem štetnih poriva, te zaboravljanjem motiva zbog kojih ste se odlučili promijeniti veše životne navike.


Naučite reći ne...

cigareti radi društva, čaši šampanjca na proslavi rođendana, drugoj šalici kave ili jednom od previše čokoladnih kolačića.

Naučite uljudno i odlučno odbiti ponudu, pri čemu možete i duhovito odgovoriti kako je Vaša beba premala za kolačiće ili još uvijek malodobna za alkohol.

 

Pridobijte nekog saveznika

Najbolji izbor u odabiru saveznika tijekom odvikavanja od loših navika svakako je Vaš suprug ili partner, ali to mogu biti i Vaši najbliži prijatelji, kolege s posla, sestra ili netko s kime provodite dosta vremena. Bitno je da vaš saveznik prihvaća nova pravila i sudjeluje u jačanju Vaše odluke da ustrajete u "zdravim navikama do zdrave bebe".


Ako ne možete sami, potražite pomoć

Neke navike veoma je teško prekinuti, a kod nekih navika će Vam trebati pomoć liječnika ili neke druge stručne osobe. Nemojte se ustezati potražiti pomoć, postoje ljudi koji će se veoma veseliti budu li Vam mogli biti od pomoći, osobito kada se radi o svetom cilju kao što je to život Vašeg nerođenog djeteta.







dr. Vesna Harni
Literatura